سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معدن حوزه مغفول در اقتصاد مقاومتی

کرباسیان معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: محدودیت اکتشافات معدنی و ایمنی ضعیف معادن باعث مغفول شدن این بخش در اقتصاد مقاومتی شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کرباسیان معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس هئیت مدیره ایمیدرو در دومین همایش ایمنی بهداشت و محیط زیست در معادن که امروز در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران برگزار شد اظهار کرد: وزارت صنعت معدن وتجارت طرح جامع H5E که دربرگیرنده تعاملات و اجرای سیاست های منطقه ای است را در سال 93 ابلاغ کرده است.

وی با بیان اینکه حداکثر سهم آلودگی زیست محیطی معادن و صنایع معدنی 8درصد است تصریح کرد: وزارت صنعت معدن و تجارت از لحاظ آلودگی زیست محیطی در کنار وزارت جهاد کشاورزی بعد از وزارت مسکن، نیرو و نفت قرار دارد.

کرباسیان با اشاره به اینکه حوادث منجر به فوت در بخش معادن و صنایع معدنی در سال 93 نسبت به 92، 20.4 درصد کاهش یافته گفت: در حوزه سلامت و انرژی برای 36 سازمان تابعه و وابسته مثل ایمیدرو، ایورو و سازمان صنایع کوچک برنامه تدوین کردیم و جواب پایلوت 2 شهرک بزرگ را گرفتیم.

وی با اشاره به پایین بودن نرخ رشد اقتصادی در سال های گذشته گفت: نرخ رشد اقتصادی 2 سال پیش 6 درصد و سال گذشته 2 درصد بود و هنوز به نرخ رشد اقتصادی 10درصد نرسیدیم.

کرباسیان با اشاره به محدود بودن اکتشافات معدنی در کشور عنوان کرد: چین در 20 سال گذشته 18 درصد سیمان دنیا، 10.8 درصد فولاد دنیا و 7 درصد مس دنیا را تولید کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ایمنی در معادن زغال سنگ ضعیف است افزود: جهت افزایش ایمنی 400 دستگاه گازسنج برای معادن با سرمایه ای بالغ بر 2 میلیارد و 300 میلیون تومان وارد کردیم و پس از استفاده دستگاه در معدن کارگرها می توانند با آرامش خاطر به کار خود بپردازند.

وی از آموزش 500 کارگر در 7 استان با 14 هزار نفر ساعت آموزش در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در حوزه اکتشافات معادن فاصله زیادی با دنیا داریم چرا که به دلیل تحریم ها و کمبود بودجه نتوانستیم از اکتشافات ماهواره ای استفاده کنیم و اکثر اوقات از هواپیما و هلی کوپتر برای این موضوع استفاده کردیم.

کرباسیان با بیان اینکه 120 معدن و ذغال سنگ در کشور وجود دارد خاطرنشان کرد: معدن حوزه مغفول کشور در بخش اقتصاد مقاومتی است و نرخ رشد GNPکشور در مجموع 6 درصد است این در حالیست که کشورهای در سطح کشور ما حداقل نرخ رشد GNP 16درصد دارند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.