سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

همکاری های بین المللی اصفهان تقویت می شود

مدیر مرکز نوآوری و خلاقیت شهرداری اصفهان گفت: یونسکو بر تقویت همکاری بین المللی اصفهان و شهرهای عضو شبکه خلاق تاکید کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  محمد علی ایزد خواستی با اشاره به اینکه اصفهان باید یک ارتباط و تعامل جهانی داشته باشد عنوان کرد: از مزیت های مهم پیوستن اصفهان به شبکه خلاق جهانی، ترغیب مردم شهر و سایر ملل، برای فکر کردن و ایده پردازی برای اصفهان است که بتوانند کاری در راستای توسعه پایدار اصفهان کنند.

وی با بیان اینکه قطب نمایی به نام خلاقیت برای توسعه شهری در دست ما قرار دارد،افزود:خلاقیت موتور محرک توسعه پایدار است و این خلاقیت وسیله مشارکت اجتماعی، مشارکت نخبگان و ایده پردازان است و باید در عرصه تصمیم گیری شهر توسعه پیدا کند.

مدیر مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهانبا اشاره به اینکه عضویت در شبکه شهرهای خلاق یونسکو به دلیل پیشینه تاریخی قدرتمند اصفهان محقق شد، گفت:اصفهان در عرصه صنایع دستی یک استاندارد معتبر جهانی می شود.

ایزد خواستیبا بیان اینکه ترکیب خلاقیت و فرهنگ از نکات مهم در این مرکز است اظهارکرد: برای اولین بار در کشور اولین شهرداری که مرکز خلاقیت و نوآوری را در بدنه خود شکل داد شهرداری اصفهان بود.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا برگزاری همایش های نوآوری در شهر و نشست های هم اندیشی ایده پردازی برای اولین بار در کشور طراحی و اجرا شد.

ایزد خواستی با اشاره به اینکه بحث مشارکت اجتماعی یکی از مباحث مهم شهرهای خلاق است یادآور شد: شهر خلاق با ایده پردازی و نظریه پردازی شهروندان شکل می گیرد و مرکز خلاقیت می تواند نقش موثری در طراحی و جذب بهترین ایده ها داشته باشد.

انتهای پیام/گ
 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.