سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیاز خونی کشور را پایتخت باید تامین کند

سخنگوی سازمان انتقال خون استان تهران از کاهش 0.7 درصدی اهدای خون طی 10 ماهه گذشته در تهران خبر داد و گفت: طی این مدت 279 هزار و 729 نفر جهت اهدای خون اقدام کرده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین دزفولی ، در رابطه با میزان اهدای خون در پایتخت اظهار داشت: از ابتدای سال تا پایان دی ماه 279 هزار و 729 نفر در تهران جهت اهدای خون اقدام کرده‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال پیش 0.7 درصد رشد منفی داشت.
 
وی افزود: یکی از دلایل کاهش اهدای خون در تهران تک شیفت شدن 4 پایگاه انتقال خون همچنین تعطیلی 2 پایگاه قرچک و ورامین بود که کمبود پرسنل و نبود شرایط جذب دولتی از دلایل تعطیلی این مراکز به شمار می‌رود.
 
سخنگوی سازمان انتقال خون استان تهران عنوان کرد: از طریق مذاکره با فرماندار و امام جمعه قرچک قرار شد به زودی پایگاه‌های انتقال خون در این منطقه فعال شود.
 
دزفولی اضافه کرد: شاخص اهدای خون مستمر نیم درصد افزایش داشته و به طور کلی 43 درصد از اهداکنندگان خون در پایتخت افرادی هستند که به صورت مستمر خون اهدا می‌کنند. این مسئله در سلامت خون بسیار حائز اهمیت بوده و تلاش می‌کنیم تعداد این افراد را بیشتر کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه میزان اهدای خون بانوان نسبت به مدت مشابه سال پیش تفاوت چندانی نداشته است، افزود: 4 درصد از اهداکنندگان خون در تهران بانوان هستند. همچنین بیشترین میزان اهدای خون در مرکز وصال و 50 درصد دیگر در 15 مرکز اهدای خون در داخل و خارج شهر تهران انجام می‌گیرد.
 
سخنگوی سازمان انتقال خون استان تهران با بیان اینکه بیشترین میزان اهدای خون کشور در تهران انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: پایتخت 17 درصد خون‌های مورد نیاز کشور را تأمین می‌کند.
 
منبع:فارس
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.