سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌و گو با باشگاه خبرنگاران‌جوان؛

رومیانی:دریاچه ارومیه فقط مال یک منطقه نیست بلکه یک منافع ملی و بین‌المللی است

عضو فراکسیون قضایی‌گفت:دریاچه ارومیه فقط از آن منطقه نیست بلکه یک منافع ملی و بین‌المللی است،احیا دریاچه ارومیه آزمونی است برای مدیران وزارت نیرو که توانمندی خودشان را نشان دهند.

میر هادی قره سید رومیانی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛در رابطه با آخرین وضعیت دریاچه ارومیه گفت: با توجه به پیگیری نمایندگان آذربایجان شرقی و اینکه موضوع دریاچه موضوع، ملی شده و آقای رئیس جمهور در سفری که به استان آذربایجان داشتند احیا دریاچه ارومیه را یکی از اولویت‌های دولت و اولویت اصلی نظام اسلامی در حوزه حفظ محیط زیست دانستند.

وی با تاکید بر اینکه نامه‌های کاربردی و اجرایی این موضوع هم در هیئت دولت و هم در کارگروه ویژه حفظ و احیای دریاچه ارومیه اجرا شده، تصریح کرد: در مجلس با توجه به اینکه بنده نایب رئیس فراکسیون نجات دریاچه ارومیه هستم آنجا هم،فراکسیون ویژه‌ای تشکیل شد برای تالاب‌های بین‌المللی خصوصا دریاچه ارومیه و تاکیدمان بر این بود که اراده‌ای جدی برای حفظ و حمایت این منابع طبیعی انجام گیرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر اسکو اظهار داشت: به این نتیجه اساسی رسیدیم که دریاچه ارومیه فقط از آن منطقه نیست بلکه یک منافع ملی و بین‌المللی است،احیا دریاچه ارومیه آزمونی است برای مدیران وزارت نیرو که توانمندی خودشان را نشان دهند.

رومیانی افزود:احیای این منابع ملی یک پروژه سنگین است،همچنین انتقال آب از کانال به دریاچه ارومیه مد نظر است همچنین برنامه‌هایی برای حفظ و احیا دریاچه ارومیه تنظیم شده ولی بودجه اختصاصی به دریاچه ارومیه کفایت امر را نمی‌کند.

وی افزود: امیدواریم مطالعات کارشناسی که انجام شده به جلوگیری از کشتکار صنعتی و نیروگاهی که در اطراف دریاچه انجام می‌شود و آب خیلی سنگینی را که به منطقه تحمیل می‌کند و از طرفی هم نگرانی کشاورزان که کشاورزی خودشان را از دست داده‌اند که آب شرب و آب زراعی آنها با مشکل مواجه شده اند را حل کنند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.