سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایتخت دمای منفی 5 درجه را لمس کرد/ ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته

کارشناس هواسناسی با اشاره به هوای پایتخت گفت: امروز در پایتخت بارندگی نخواهیم داشت و در ارتفاعات شمال شهر تنها ممکن است بارش‌های خیلی خفیفی اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، احمدی کارشناس هواشناسی در خصوص وضعیت آب و هوا اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌ها هوای سرد همراه با یک سامانه بارشی نسبتا فعال به کشور وارد شده به طوری که افت قابل ملاحظه دما به ویژه در نیمه شمالی دامنه‌های البرز از جمله تهران و سواحل شمالی کشور را داشته‌ایم.

وی افزود: کاهش دما برای این روز در شمال شرق همچنان محسوس‌تر است و این هوای سرد که از دو روز گذشته وارد کشور شده تا پایان هفته همچنان بر جو کشور ماندگار است.

احمدی با اشاره به دمای استان‌ها گفت: صبح امروز طبق آخرین آمارها در مراکز استان همدان با 10 درجه زیر صفر سردترین مرکز بوده و بعد از آن کرج، اردبیل و شهرکرد هر کدام در دمای 9 درجه زیر صفر قرار داشتند و گفتنی است که صبح امروز دمای کمینه پایتخت به منفی 5 درجه گزارش شده که این دما برای تهران بسیار سرد است.

کارشناس هواشناسی در  خصوص شرایط بارندگی ادامه یادآور شد: سامانه بارشی از غرب حرکت کرده و امروز به سمت شرق در مناطقی از شمال شرق عمده بارش‌ها را شاهد خواهیم بود و حال شدت بارندگی در دو استان خراسان رضوی و گلستان پیش‌بینی می‌کنیم و از طرفی هم ممکن است در تردد جاده‌های کوهستانی به سبب بارش برف مه‌آلود بودن آسمان و کولاک برف اختلال به وجود آید.

وی در ادامه بیان داشت: امروز سامانه بارشی عمده فعالیت‌های خود را دارد و برای فردا تنها سبب بارش‌های خفیف در شمال شرق خواهد شد و لازم به ذکر است که در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور عمده استان‌های واقع در شرق اعم از استان‌های خراسان رضوی، شمالی، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان وزش باد نسبتا شدیدی خواهند داشت که در برخی از نقاط جنوبی‌تر همچون یزد و کرمان وزش باد همراه با خیزش گرد و خاک است.

احمدی با اشاره به هوای پایتخت تصریح کرد: امروز در پایتخت بارندگی نخواهیم داشت و در ارتفاعات شمال شهر تنها ممکن است بارش‌های خیلی خفیفی اتفاق بیفتد.

وی گفت: امروز آسمان پایتخت نیمه ابری و برای فردا آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود و همواره امروز دمای پایتخت در گرم‌ترین زمان به 6 درجه بالای صفر و در سردترین دما به 6 درجه زیر صفر می‌رسد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.