سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت یادواره شهدای سواد آموزی

وزیر آموزش و پرورش برای مراسم یادواره 176 شهید سوادآموزی پیامی را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت 176 شهید سواد‌آموزی در سازمان فرهنگی سوادآموزی برگزار شد،‌ وزیر آموزش و پرورش پیامی را صادر کرد.

متن پیام علی اصغر فانی  که توسط  باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی قرائت شد، به شرح زیر است:
اکنون که آغاز سی و هفتمین سالگرد انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی را جشن می گیریم،‌مفتخریم که یاد و خاطره شهدای والامقام تعلیم و تربیت شهید رجایی و باهنر،‌ 4 هزار و 900 شهید معلم و 36 هزار شهید دانش آموز به ویژه 176 شهید سواد آموزی رادر این ایام فرخنده گرامی می‌داریم که همگی اسوه بودند و ماندگاران همیشه تاریخ بشریت هستند.

خدا را شاکرم که با عنایات خاص طنین یادواره شهدای سوادآموزی و شهیدان ستادی سازمان را در سراسر میهن اسلامی به صدا درآورده و با لطف بی‌منتهایش عطر ایثار و شهادت را در فضای معنوی نظام تعلیم و تربیت کشور گسترانیده است.

شهیدان عشق را در عرصه دفاع از دین، مذهب و آب و خاک معنا کردند و وجود خود را عاشقانه و خالصانه تقدیم حق نمودند که ثمره این معامله برای کشور پایان ناپذیر و ستودنی است.

 آنها از جان خود گذشتند تا کشور پا برجا بماند و این خلوص و نیت الهی درسی است که از سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) آموخته بودند و به واسطه آن ماندگار شدند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان مخصوصا 176 شهید نهضت سوادآموزی و سپاس فراوان از خانواده آنها این اقدام شایسته و ماندگار سازمان نهضت سواد آموزی را ارج می نهم و از خداوند استمرار راه این عزیزان و اجر و پاداش دست اندرکاران و متولیان برگزاری این یادواره مقدس راخواهانم.

دکتر باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی بعد از قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش ادامه داد:  از 176 شهید نهضت سوادآموزی 119 شهید آموزشیار،‌ 18 شهید سواد آموز و 39 شهید از کارکنان سازمان نهضت سوادآموزی بودند و گفتنی است که از بین این شهیدان 49 شهید آقا و بقیه خانم هستند. 

 در این مراسم از دو کتاب به نام های ستارگان آشنا و سوره‌های سرخ که دارای وصیت‌نامه های شهدا و تصاویری از متعلقات آنها و همچنین اشعاری که به شهیدان تقدیم شده است رونمایی شد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.