سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طبق مصوبه مجلس صورت گرفت

ابقای رئیس دانشگاه آزاد بدون حق رای در شورای سنجش و پذیرش دانشجو

با موافقت نمایندگان رئیس دانشگاه آزاد بدون داشتن حق در شورای سنجش و پذیرش دانشجو باقی ماند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ نمایندگان در صحن علنی امروز سه‌شنبه 18 اسفند ماه در جریان بررسی تعدادی از مواد اعاده شده طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور اعاده شده از سوی شورای نگهبان را تصحیح و تصویب کردند.

شورای نگهبان براساس اصل 60 قانون اساسی بدلیل آنکه رئیس دانشگاه آزاد بخش خصوصی بوده و حق تصمیم‌گیری ندارد و تنها رئیس جمهور و وزرا حق تصمیم‌گیری  و رای دارند با این ماده مخالفت کرد که در نهایت نمایندگان با ابقای رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در شورای مذکور در ماده 2 بدون داشتن حق رای موافقت کردند.

ماده 2 این طرح تصریح می‌کند:

برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر نحوه سنجش و پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی به شورای سنجش  و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها با ترکیب زیر واگذار شده که طبق این قانون به اختصار شورا نامیده می‌شود:

1. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری(رئیس شورا).
2. وزیر بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی .
3. دو نفر از روسای دانشگاه‌های دولتی به انتخاب وزارتین.
4. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بدون حق رای.

همچنین نمایندگان تبصره‌ای را به ماده 2 این طرح الحاق کردند که تصریح می کند شورا موظف است در اجرای این قانون سیاست های کلی نظام ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را رعایت کند.

شایان ذکر است بند (چ) ماده 3 این طرح را که تصویب می کند تصمیم‌گیری در سایر موارد مربوط به سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی است حذف شود.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: مجلس ، چلسه ، دانشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.