سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

105 پروژه نیمه تمام دولتی در تهران به بخش خصوصی واگذار می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری تهران گفت: در سطح استان تهران 105 پروژه نیمه تمام دولتی تاکنون شناسایی شده که بیشترین بخش مربوط به حوزه ورزش جوانان است.

نعمت‌اله ترکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص واگذاری پروژه‌های نیمه تمام دولتی به  بخش خصوصی اظهار داشت: پروژه‌های دولتی تنها باید با یک برنامه‌ریزی اصولی و مطالعاتی قبل از هرگونه تخصیص و بودجه و واگذاری مورد کارشناسایی قرار بگیرد.

وی افزود: در استان سطح تهران 3000 پروژه نیمه تمام با پیشرفت درصدی قابل توجه طبق دستور‌العمل قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری تهران تأکید کرد: هدف از واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش دولتی تملک‌زدایی از دولت و مجموعه دولتی است.

وی با اشاره به اینکه دولت باید برنامه‌ریزی‌های اصولی را در خصوص پروژه‌های دولتی انجام دهد افزود: دولت باید در بخش نظارت و برنامه‌ریزی صنایع عالی در خصوص پروژه‌های دولتی بیشتر ورود پیدا کند و کار اجرا و تصدیگری را به تصدیگری را به بخش خصوصی واگذار کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری تهران در خصوص واگذاری 105 طرح نیمه تمام دولتی بیان داشت: اطلاعات این 105 پروژه نیمه تمام از طریق سایت سازمان اطلاع‌رسانی و به موجب توجیه دستگاه‌های اجرایی سه دستورالعمل  به تأیید استاندار اجرایی خواهد شد.

ترکی در خصوص برگزاری کلاس های آموزشی برای مسئولان و مدیران بیان داشت: بر اساس دستورالعمل شورای برنامه‌ریزی یک کارگاه آموزشی به مدت نیاز تا پایان سال و همچنین در  سال جدید برای آموزش بیشتر مدیران و کارشناسان جهت نحوه واگذاری پروژه‌های نیمه تمام دولتی برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین یک کارگروه در سطح استان تهران به ریاست استاندار به منظور کاهش تصدیگری دولت و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تشکیل خواهد شد.

رئیس ستاد مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری در پایان گفت: امید است واگذاری پروژه‌های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی محقق شده و با تشکیل کارگروه تخصصی در سطح استان تهران شاهد فعالیت بیشتر بخش خصوصی در انجام پروژه‌های دولتی باشیم.

انتهای پیام / 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۴۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
باسلام وخسته نباشید بنده برای سرمایه گذاری از صد میلیون دلار به بالا اماده سرمایه گذاری در زمینه پروژه های بزرگ هستم