سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بلاتکلیفی قانون بهبود فضای کسب و کار

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در حال حاضر بسیاری از واحدهای تولیدی به دلیل نبود زیرساختهای صحیح با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند و قانون بهبود فضای کسب و کار هنوز بلاتکلیف مانده است.

مهدی تقوی عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت : کاهش دستوری نرخ سود بانکی بر وضع فعلی تولید تأثیری ندارد.

وی افزود: با توجه به اینکه منابع بانکی محدود است بنابراین بانکها حاضر نیستند که منابع خود را با سود قانونی به تولیدکننده بدهند و همین امرا رانت و فساد اقتصادی ایجاد می کند.

تقوی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از واحدهای تولیدی به دلیل نبود زیرساختهای صحیح با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند و در این میان قانون بهبود فضای کسب و کار  نیز هنوز بلاتکلیف مانده است و این امر سبب شده است که بی ثباتی و رکود بر اقتصاد کشور حکمفرما شود.

این کارشناس اقتصادی همچنین تصریح کرد: هم اکنون به خاطر شرایط مبهم اقتصادی و فشارهای بازار متأسفانه بسیاری از تولیدکنندگان حاضر به دریافت تسهیلات برای تولید نیستند. 

تقوی در پایان تأکید کرد: در این شرایط دولت یازدهم برای کم کردن هزینه های تولید و افزایش تقاضا به اعمال تغییراتی در نرخ بهره و سود بانکی روی آورده است که انتظار داریم با تدوین برنامه های اصولی بتواند به اهداف مورد نظر خود دست یابد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.