سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

بهره برداری از ایستگاه مسافری راه‌آهن ماهشهر

ایستگاه مسافری راه‌آهن ماهشهر آماده بهره‌برداری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت: کار ساخت پروژه ایستگاه مسافری راه‌آهن ماهشهر تمام شده و این پروژه آماده بهره‌برداری است.

عبدالکریم درویش زاده با اشاره به اهمیت ساخت این ایستگاه افزود: این طرح یکی از طرح‌های وسیع است و ساختمان و خطوط آن با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

وی گفت: بخشی از اعتبارات این طرح از محل اعتبارات داخلی راه‌آهن و بخش دیگر با مشارکت شرکت عملیات غیر صنعتی پتروشیمی ماهشهر تامین و آماده بهره‌برداری شده است.

مدیرکل راه‌آهن جنوب افزود: اعتبار کلی طرح دو خطه اهواز به اندیمشک ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است که حدود ۶۰ کیلومتر از این مسیر آماده ریل‌گذاری است.

درویش زاده با بیان اینکه دوخطه اهواز به بندرامام به طول ۱۱۰ کیلومتر و اعتبار اولیه ۱۰۵۰ میلیارد ریال است، گفت: از این مسیر حد فاصل ایستگاه میان دشت به سربندر معادل ۸۱ کیلومتر آماده بهره‌برداری است و منتظر مسئولان راه‌آهن برای اعلام زمان افتتاح آن هستیم.

وی افزود: روزانه ۸ رام قطار کار جابجایی مسافران را از ایستگاه کارون به سربندر انجام می‌دهند که ظرفیت آن ۲۵۰۰ نفر است و با توجه به آماده شدن خط دوم، این ظرفیت قابل افزایش به دو برابر است که می‌تواند پاسخگوی تقاضای منطقه باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.