سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیشتر مدیران کانال‌های «ازدواج تلگرامی» بانوان هستند

بیشتر مدیران کانال‌های ازدواج را در شبکه‌های اجتماعی خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

 به گزارش   گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، معاون فرهنگی و جوانان، اداره ورزش و جوانان استان اصفهان تنها سایت رسمی ازدواج در کشور را سایت همسان‌گزینی تبیان خواند و گفت: بیشتر مدیران کانال‌های ازدواج را در شبکه‌های اجتماعی خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

محمد مسعود کریمی در خصوص ازدواج‌های اینترنتی و فضای مجازی اظهار کرد: هیچ مجوز و تائیدیه‌ای از سوی اداره ورزش و جوانان برای فعالیت شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها صادر نشده و مدت‌ زمانی هم هست که به‌ صورت جدی از سوی پلیس فتا و وزارت ورزش و جوانان پیگیری آن هستیم تا با مدیران این گروه‌ها و سایت‌ها برخورد شود تا با آبرو و حیثیت خانواده‌ها بازی نشود.

وی درباره نحوه ارتباطات مجازی بین افراد و معرف مورد تایید این مجموعه گفت: ثبت‌نام واسطه‌ها فقط از سوی سایت همسان گزینی تبیان انجام می‌شود و افرادی که از سوی این سایت معرفی می‌شود فعالیت آن‌ها فقط در مجموعه همسان گزینی تبیان مورد تایید است و فعالیت‌های دیگر آن‌ها در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مورد تایید نخواهد بود.

معاون جوانان اداره ورزش و جوانان استان اصفهان در ادامه تنها سایت رسمی ازدواج در کشور را سایت همسان گزینی تبیان خواند و بیان کرد: شکایت و معرفی از سوی مردم درباره کانال‌ها و گروه‌های ازدواج در استان به دست ما نرسیده است و معمولاً اطلاعات بر اساس پیگیری از سوی اصحاب رسانه در این‌باره بوده است.

رئیس کمیته فضای مجازی استان اکثر مدیران کانال‌های ازدواج را بانوان برشمرد و افزود: اکثر این افراد دارای وجهه خوبی هستند ولی به علت ناآگاهی که در اجرای صحیح این امر داشتند دست به تشکیل کانال‌ها و گروه‌هایی برای به هم رساندن جوانان زدند که بعضاً دارای 2 تا 3 هزار عضو هستند و می‌توانند محیط مناسبی را برای سودجویان فراهم آورند.

کریمی با اشاره به فعالیت 700 سایت همسریابی غیررسمی در کشور تصریح کرد: از میان این تعداد 2 تا 3 سایت آن دارای مجوز قانونی هستند که اقدامات قانونی در راستای برخورد و مسدود کردن باقی آن‌ها صورت گرفته است.

وی اکثر استفاده‌کنندگان این کانال‌ها را جوانان خواند و عنوان کرد: خانم‌های بین 25 تا 30 سال و آقایان بین 20 تا 35 سال قالب کاربران این شبکه‌ها را تشکیل می‌دهند و از این میان افرادی نیز هستند که برای تفریح، ازدواج مجدد و یا موارد دیگر وارد این فضا می‌شوند.

رئیس کمیته‌های اداره ورزش و جوانان استان اصفهان تعداد کانال‌های فعال این موضوع در استان اصفهان را 5 تا 6 کانال دانست و افزود: هر کانال 4 تا 5 مدیر داشت که طی شناسایی که انجام گرفته و طبق صحبت‌هایی که با 25 نفر از مدیران آن‌ها انجام شد، تعهداتی را در این زمینه داده و تمام مجموعه‌های غیرقانونی فعال در استان مسدود شدند.

 منبع:خبر آنلاین

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۵ تير ۱۳۹۹
ما که هرچی دنبالش میگردیم نیست یکی ی شماره به ما بده تا از این بحران درباییم
ناشناس
۰۵:۲۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
خیلی عالیه