سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

تشکیل کمیته علمی همایش سیدجمال‌الدین اسدآبادی در همدان

معاون فرهنگی و هنری اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از برگزاری همایش بین‌المللی سیدجمال‌الدین اسدآبادی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مجید فروتن گفت: کمیته علمی همایش بین‌المللی سیدجمال‌الدین اسدآبادی به زودی تشکیل خواهد شد به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، مجید فروتن با تأکید بر نامگذاری سال ٩٥ به نام سیدجمال‌الدین اسدآبادی، اظهار کرد: هر سال به پاس ارج نهادن به نام بزرگان دیار تاریخ و تمدن ایران‌زمین به یکی از چهره‌های شاخص استان به صورت برجسته پرداخته می‌شود.


وی تصریح کرد: بر این اساس امسال از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان سال سیدجمال‌الدین اسدآبادی نامگذاری شده و دبیرخانه همایش پاسداشت بیدارگر مشرق‌زمین نیز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان بیان کرد: کمیته علمی همایش بین‌المللی سیدجمال‌الدین اسدآبادی به زودی تشکیل خواهد شد تا فراخوان آن نیز مشخص و اعلام شود.

این مسئول با بیان اینکه این همایش اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد، افزود: در مقالات ارسالی به این همایش، ابعاد شخصیتی سیدجمال‌الدین و آثار به جا مانده از او در حوزه اسلام مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فروتن با بیان اینکه سال گذشته میرسیدعلی همدانی به عنوان چهره شاخص سال انتخاب شده بود، گفت: بزرگداشت میرسیدعلی همدانی نیز سال گذشته با حضور صاحب‌نظرانی از کشورهای مختلف برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: نامگذاری یک سال به عنوان یک شخصیت و برگزاری همایش بین‌المللی پاسداشت از او، با هدف معرفی الگوهای اسلامی ـ ایرانی به نسل جوان است تا بیشتر و بهتر با چهره‌های شاخص استان آشنا شوند.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.