سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور در نمایشگاه های بین المللی از ابزارهای توسعه صادرات

یک کارشناس اقتصادی گفت: یکی از ابزارهای توسعه صادرات حضور در نمایشگاه های بین المللی است اما سیاست های وزارت صنعت و سازمان توسعه تجارت در این زمینه مناسب نبوده است.

حمیدرضا نبی زاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: خوشبختانه درحال حاضر بخشی از فشارهای خارجی و تحریم ها رفع شده و امیدوارم در بخش تجارت خارجی شاهد رشد و پیشرفت باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تجارت خارجی به عنوان موتور اقتصاد عمل می کند، اظهار کرد: بسیاری از صنایع و تولیدات داخلی قابلیت رقابت در بازار را دارند و به مین دلیل باید به دنبال ارتقای این بخش باشیم تا بتوانیم در عرصه جهانی موفق عمل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اثرات روانی رفع تحریم ها، مثبت بوده، یادآورشد: شرکت های خارجی، رغبت زیادی برای سرمایه گذاری در ایران دارند این درحالیست که بعداز پسابرجام نیز رشد در حوزه تجارت خارجی صورت گرفته اما هنوز دراین زمینه کمبودهایی احساس می شود.

این کارشناس اقتصادی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از ابزارهای توسعه صادرات حضور در نمایشگاه های بین المللی است، افزود: متاسفانه سیاست های وزارت صنعت و سازمان توسعه تجارت در زمینه تشویق و تسهیل خدمات به عنوان مشوق های صادراتی مناسب نبوده است.

انتهای پیام/
 
 
 
 
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.