سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علمی کاربردی ها بدون نیاز به دستگاههای دولتی شاغل می شوند/ برگزاری 800 دوره کاردانی و کارشناسی مهارتی

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علمی کاربردی گفت: دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی بدون نیاز به دستگاههای دولتی وارد بازار کار می شوند.

بهزاد بهرامی نسب معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه علمی کاربردی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نظام مهارتی این دانشگاه، اظهار داشت: برنامه های درسی دانشگاه علمی کابردی بر مبنای اقتصاد مقاومتی طراحی شده است. همچنین سرفصل های این دانشگاه به گونه ای است که دانشجویان بدون نیاز به دستگاه های دولتی وارد بازار کار شوند.  

وی یادآور شد: با افزایش روند رو به رشد تربیت نیروی مهارتی، شعار اقتصاد مقاومتی عملا در کشور جاری می شود و دانشگاه علمی کاربردی نقشی موثر در تحقق این شعار ایفا می کند. این دانشگاه به دنبال دانش بنیان کردن اقتصاد و تجاری سازی علم و آموزش است.

وی ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی تقاضا محور و برحسب نیاز روزانه بازار کار، بالندگی شغلی را در سطح کشور برای شاغلان و دانشجویانش ایجاد می کند که این امر با برگزاری دوره های تک پودمان های شغل محور انجام می شود.

بهرامی نسب با بیان این که در دانشگاه علمی کاربردی متناسب با هر شغلی در بازار کار، یک بسته آموزشی طراحی شده است، گفت: در این دانشگاه 800 دوره علمی کاربردی در مقاطع  کاردانی و کارشناسی در جهت ارتقای علمی شاغلان ، برگزار می شود و  این دوره ها 3200 شغل را تحت پوشش خود قرار می دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علمی کاربردی، تاکید کرد : یک میلیون و 200 هزار نفر در کشور فارغ التحصیل این دانشگاه هستند که از این تعداد 35 درصد از بدو ورود شاغل و سایرین بعد از اتمام درس به شغل مورد نظر دست یافتند. 

بهرامی نسب در این زمینه که آموزش های علمی کاربردی تولید علم و شغل می کند، عنوان کرد: در این دانشگاه برخلاف سایر دانشگاه های دارای رشته های نظری، به دانشجویان آموزش منجر به شغل ارائه می شود و بسیاری از مراکز علمی و کاربردی از دل بازار کار بیرون آمده اند.

وی بیان کرد : 60 درصد دروس دانشگاه علمی و کاربردی عملی است و استادان این دانشگاه از خبرگان رشته هایی هستند که آن را تدریس می کنند.

این مقام مسئول علمی کاربردی، تاکید کرد: وظیفه اصلی این دانشگاه تربیت نیروی مهارتی در حوزه های مختلف اشتغال است؛ این دانشگاه بر اساس نیازهای کاری هر منطقه دوره های علمی کاربردی را برگزار می کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.