سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

تاکیدبر نهضت فراگیر اجتماعی برای پیشگیری از اعتیاد

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی درمان اجباری معتادان را بدترین نوع درمان و مبارزه با مصرف مواد مخدر عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نصرتی در همایش یک‌روزه راهکارهای پیشگیری از مصرف مواد مخدر در شهرستان سراب گفت: امروزه مرگ‌ومیر ناشی از مسمومیت‌های مصرف مواد افیونی در کشور در ردیف چهارم قرارداد.

وی با اشاره به عوارض ناشی از مصرف مواد مخدر تأکید کرد: اعتیاد درواقع زلزله خاموش بوده و از این بلای خانمان‌سوز به‌عنوان شوک هزاره سوم یادمی شود.

نصرتی بابیان اینکه 55 درصد طلاق‌ها در کشور ارتباط مستقیمی با اعتیاد یکی از زوجین دارد تصریح کرد: معضل اعتیاد بزرگ‌ترین سرمایه ملی کشورها که همانا نیروی انسانی است را هدف قرار داده و بی‌تفاوتی جامعه می‌تواند بنیان‌های رشد و توسعه را نابود کند.

این مقام مسئول در حوزه مصرف مواد مخدر با هشدار به خانواده‌ها به‌خصوص در مورد هدف بودن جمعیت جوان و نوجوان کشور یاداورشد: امروز به بهانه‌های مختلف مصرف مواد مخدر گسترش داده می‌شود و سودجویانی که فقط اسکناس و پول را می‌شناساند با انواع و اقسام رنگارنگی از مواد مخدر سنتی و صنعتی و به بهانه‌های مردم‌پسند چون مبارزه با افسردگی، لاغری و زیبایی جمعیت فعال کشور را آماج حملات بی‌رحمانه خودکرده‌اند.

نصرتی درمان اجباری را بدترین، پرهزینه‌ترین و کم بازده‌ترین روش مقابله با اعتیاد عنوان کرد و افزود: پیشگیری از اعتیاد به نهضت بزرگ اجتماعی نیاز دارد.

وی ایجاد نشاط و شادی در جامعه، مهار معضل بیکاری و اطلاع‌رسانی و آموزش را مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد و خاطرنشان کرد: رفتارها باید مبتنی بر علم و آگاهی باشد و باید از برخورد کلیشه‌ای با معضل اعتیاد خودداری کنیم.
 
انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.