سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

بازسازی یادمان شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشكی اهواز

یادمان شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز در سه فاز بنیان، نشاط و ترمیم یادمان شهدا بازسازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز اظهار کرد:دانشگاه علوم پزشکی اهواز اولین دانشگاه دولتی میزبان شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس است كه به این امر افتخار می‌كند.

ساسان موگهی، با تاكید بر حفظ یاد و خاطره شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: به این منظور بنای یادمان شهدای گمنام این دانشگاه بازسازی خواهد شد.

موگهی ادامه داد: پس از تصویب طرح در شورای فرهنگی دانشگاه، کارشناسی ساختمانی توسط امور فنی انجام و تامین اعتبار شد و به زودی این پروژه در سه فاز اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز بیان داشت: فاز اول طرح با نام بنیان شامل مقاوم سازی سازه و چهارچوب بنای یادمان، تعویض کامل کاشی کاری‌ها(گنبد و ستون‌ها) و استفاده از نمای کاشی‌کاری جدید، تعمیر داخلی سقف(گنبد) و بازسازی در جهت جلوگیری از نفوذ آب، تعریض مساحت کف یادمان به شعاع حداقل یک متر و نیم در هر طرف و ساخت پله‌های جدید در اطراف آن، تعویض سنگ کف یادمان، تعویض سنگ مزار شهدای گمنام، تعریض سرتاسری راهروهای ورودی یادمان از حدود ۵/۲ متر به ۶ متر، نصب نورپردازی جدید در راهرو، اطراف و درون بنای یادمان، اتصال سیستم سرمایشی و گرمایشی مرکزی به یادمان و به صورت استاندارد در جهت جلوگیری از اتلاف انرژی است.

موگهی فاز دوم طرح را که با عنوان نشاط نام دارد شامل ایجاد تو رفتگی در جدول و پیاده روی کناری بلوار اصلی، ساخت سکوی مسقف، ساماندهی و زیباسازی فضای سبز اطراف یادمان دانست.

وی فاز فرهنگ را آخرین مرحله از ترمیم یادمان شهدای دانشگاه عنوان کرد و افزود: در این مرحله تحدید فضای پشت یادمان، اجرای سنگ فرش سرتاسری در فضای مشخص شده، اجرای حوض و آب نمای مرکزی و سرتاسری با طرح اسلیمی در فضای مشخص شده، ایجاد فضای سبز(مصنوعی و طبیعی) و نصب میز و صندلی‌های چوبی با فاصله‌های مشخص در حاشیه‌های فضای در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.