سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور 26 هزار پروانه پزشکی به صورت الکترونیک

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی گفت :علاوه بر صدور 26 هزار پروانه پزشکی بصورت الکترونیکی ، امسال اعتبار پروانه جامعه پزشکی نیز به همین شکل تمدید می‌شود .

محمد جهانگیری معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی ، در گفت و گو باخبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛با تاکید بر نسخه جدید نظام پزشکی برای تمدید پروانه ها جامعه پزشکی اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن زمان تمدید ، امسال بیش از 40 هزار پروانه کمتر از 24 ساعت در نظام پزشکی سراسر کشور بصورت الکترونیکی تمدید اعتبار می‌شوند ، و نیمه اول سال گذشته تا کنون نیز بیش از 26 هزار پروانه الکترونیکی پزشکی صادر شده است.

وی همچنین  با اشاره به جریان تمدید اعتبار پروانه های پزشکی تصریح کرد : پس از پایلت و اجرای صدور پروانه ها به صورت الکترونیک، تمدید اعتبار نیز از این پس الکترونیکی می‌شود و معمولا طبق قانون نظام پزشکی اغلب پروانه ها با اعتبار 5 ساله صادر می‌شوند که تمدید آن نیز مستلزم گذراندن دوره باز آموزی برای به روز رسانی علم پزشکان است .

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی در ادامه با اشاره برنامه جدید نظام پزشکی در راستای پیوستن به شبکه تمام هوشمند اظهار داشت : به همین منظور الکترونیکی شدن امضای پزشکان و همچنین تجویز نسخه های الکترونیکی در صدر اولویتهای اجرایی نظام پزشکی در سال 95 است که در خصوص نسخه های هوشمند ، طراحی های اولیه در مطب پزشکان انجام گرفته است. 

وی ادامه داد:  نسخه الکترونیکی پزشکان  با کمک وزارت رفاه ، وزارت بهداشت و سازمانهای بیمه گر تا قبل از اتمام سال جاری در مطب ها و سایر کلینک‌ها و مراکز درمانی اجرایی می‌شود .

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.