سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

انحصار آفت بزرگ اقتصاد کشور

قیمت معاملات بورس منصفانه تر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ مدیرعامل بورس انرژی کشور در آبادان گفت: متاسفانه انحصار موانعی را برای توسعه بخش خصوصی ایجاد کرده که ما درصدد پیشگیری از انحصار هستیم.

سید علی حسینی ظهر افزود: برای ما افتخار است که نخستین شعبه بورس را پس از تهران در شهر آبادان و منطقه آزاد اروند افتتاح کرده ایم، جایی که شهدای بزرگی جان خود را فدا کرده تا امروز ما در آرامش و امنیت به امور زندگی خود بپردازیم.

وی گفت: بورس انرژی ایران از سال های ۱۳۱۴ شکل گرفت ولی تا سال ۱۳۴۶ تشکیلات رسمی در بورس و بازار سرمایه در ایران نداشتیم، بورس تهران از سال ۱۳۴۶ فعالیت خود را آغاز کرد و افت و خیزهایی بازار سرمایه ای داشت که تا اینکه در سال ۱۳۸۴ قانون بازار جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسید.

مدیرعامل بورس انرژی کشور افزود: این قانون به ما اجازه داد که بتوانیم نهادهای جدیدی را راه اندازی کنیم، در یک دهه گذشته تحولات بسیار خوب و بزرگی در سرمایه کشور شکل گرفته است.

حسینی گفت: مدعی آن هستیم که قیمت هایی که در معاملات از طریق مذاکره شکل می گیرد قیمت های خیلی منصفانه ای نیستند اما قیمت هایی که در سیستم حراج و بازار بورس است قیمت های منصفانه ایست و بهتر می شود از آنها برای تصمیم گیری و اطلاع رسانی و سیاست گذاری استفاده کرد.

وی با بیان اینکه بورس انرژی ایران در سه بخش فعالیت دارد، افزود: بخش نخست آن مربوط به معاملات فیزیکی است، کالاهایی که به صورت حراج عرضه می شوند و خریدارن احتمالی رقابت می کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، انحصار ، آفت ، اقتصاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.