سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تونر: علی‌رغم درک نگرانی ترکیه، به همکاری با نیروهای شبه‌نظامی کرد ادامه می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری به پرسش‌ها درباره مسائل مختلف منطقه غرب آسیا پاسخ داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، «مارک تونر،» سخنگوی این وزارتخانه، در بخش پرسش و پاسخ در نشست خبری روزانه خود در پاسخ به پرسشی درباره وضع حقوق بشر در بحرین گفت: من اطلاعات جدیدی ندارم. بحرین با ایجاد نهادهایی که مسئولیت پذیری نهادهای امنیتی را بهبود بخشیدند، در زمینه حقوق بشر پیشرفت هایی داشته است؛ اما فکر می کنیم کارهای بیشتری باید انجام شود. همچنان نگرانی خود را با بحرین در میان می گذاریم.

مارک تونر درباره شکنجه «کمال الدرات» و فرزندش در زندان های امارات متحده عربی گفت: ما درباره جنبه های مختلف این مسئله از جمله ادعاها درباره بدرفتاری، مسئله سلامت آنها، دسترسی نداشتن به وکیل قانونی، فقدان اتهامات رسمی و در نهایت دسترسی نداشتن به کنسولگری نگران هستیم.

تونر درباره اقدام نظامیان آمریکایی در پوشیدن یونیفرم یگان های مدافع خلق گفت: من قصد ندارم درباره این عکس های خاص صحبت کنم یا اطلاعات خاصی بدهم و علتش این است که نمی خواهم بگویم که نیروهای ویژه ما در کجا مستقر هستند. ما پیشتر گفتیم که آنها در شمال سوریه مستقر شدند تا با نیروهای این کشور که در آنجا در حال نبرد هستند، همکاری کنند.

مارک تونر گفت: اجازه دهید به صراحت بگویم ما نگرانی های ترکیه را در خصوص این مسئله درک می کنیم و به گفتگو درباره  نگرانی های این کشور درباره داعش و مسائل دیگر در شمال سوریه ادامه می دهیم. ما به وضوح گفتیم در حالی که نگرانی ترکیه را درک می کنیم، به همکاری با یگان های مدافع خلق ادامه می دهیم. 

مارک تونر مدعی شد: پ ک ک در فهرست سازمان های تروریستی قرار دارد و ما با ترکیه در مقابله با پ ک ک همکاری می کنیم. ما دیدگاه متفاوتی درباره یگان های مدافع خلق داریم. نیروهای ما با شجاعت و فداکاری در حال انجام مأموریت خود برای تضعیف و نابودی داعش و راندن آنها از شمال سوریه هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما به همکاری نزدیک با افغانستان ادامه می دهیم و همچنین از پاکستان می خواهیم تروریست ها به خصوص رهبران طالبان را تحت تعقیب قرار دهد و این همکاری ادامه دارد.

مارک تونر درباره بیانیه هفت کشور صنعتی در خصوص احتمال افزایش تحریم های روسیه گفت: ما معتقدیم تحریم ها علیه روسیه باید با توجه به اقدامات این کشور در کریمه و شرق اوکراین باقی بماند تا مادامی که به توافقنامه مینسک عمل کند. مسیر لغو تحریم ها مشخص است. روسیه باید به توافقنامه مینسک عمل کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۲۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
امریکا انقدر خبیثه که برای بعد از نابودی داعش در سوریه ، با حمایت از کردهای سوریه میخواهد چندین سال دیگر ملت سوریه را به جان هم بیاندازد ، لازم است کردها مواظب تفرقه افکنی امریکا باشد