سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قهرمان معلول مسابقات دوچرخه‌سواری سخت‌ترین مسیر کوهستانی جهان را طی کرد+ تصاویر

یک قهرمان دوچرخه‌سواری سه سال پس از معلولیت، بار دیگر در مسابقات جهانی دوچرخه‌سواری شرکت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، یک قهرمان مسابقات دوچرخه‌سواری که در سال 2013 از ناحیه کمر فلج شد، با استفاده از یک دوچرخه مخصوص سخت‌ترین مسیر کوهستانی جهان را طی کرد.


این شهروند اهل ولز که «مارتین اشتون» نام دارد، در سال 2013 در حین انجام یک حرکت نمایشی به سختی با یک میله بزرگ برخورد کرد و به مدت 5 ماه در بیمارستان بستری شد. آسیبی که در این برخورد به نخاع او وارد شد، وی را برای همیشه از ناحیه کمر فلج کرد. 

اما اکنون پس از گذشت نزدیک به 3 سال از این حادثه، فیلمی از این قهرمان سابق دوچرخه‌سواری منتشر شده است که نشان می‌دهد او با استفاده از یک دوچرخه مخصوص توانسته است در مسابقات جهانی اخیر، مسیر دشوار «فورت ویلیام» را در اسکاتلند با موفقیت طی کند.


این قهرمان 42 ساله هدف از شرکت در این مسابقات را تشویق افرادی عنوان کرد که معلولیت را مانعی برای رسیدن به اهداف خود می‌دانند. 


با توجه به اینکه اشتون به دلیل آسیب دیدن نخاع قادر به حرکت دادن پاهای خود نیست، در دوچرخه مخصوصی که برای شرکت او در این مسابقات طراحی شده، به جای رکاب از یک موتور الکتریکی استفاده شده است.


وی که سابقه قهرمانی در مسابقات کشوری و جهانی دوچرخه‌سواری را در کارنامه ورزشی خود دارد، در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرده است با توجه به معلولیت دائم خود هرگز گمان نمی‌کرد بار دیگر روزی بتواند در مسابقات دوچرخه‌سواری شرکت کند.


انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.