سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایران روی خط زلزله!

رییس پژوهشگاه لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از خطر وقوع زمین لرزه برای ۹۰ درصد ایران خبر داد و گفت: نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت بود.

مهدی زارع رییس پژوهشگاه لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: عامل زلزله خیز بودن کره زمین حرارت درونی آن است متاسفانه ایران بر روی خط زلزله قرار گرفته و بررسی ها نشان می دهد که جنوب ایران و شمال البرز از مناطق پر خطر هستند.

وی با اشاره به گسل‌های ایران تصریح کرد: دامنه های جنوبی البرز مرکزی یعنی جایی که کلانشهر تهران در آن واقع شده طبق مستندات علمی زلزله خیز است و اینکه گفته می شود که زلزله های ایجاد شده ناشی از آزمایش ها یا حتی انفجارهای هسته ای است ، واقعیت ندارد چرا که تهران زلزله خیز بوده و خواهد بود.

رییس لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران عامل زلزله خیز بودن کره زمین را حرارت درونی آن ذکر کرد و بیان داشت: متاسفانه کشور ما در خط زلزله قرار گرفته و بررسی ها نشان می دهد که جنوب ایران و شمال البرز از مناطق پر خطر هستند به گونه ای که از هزار سال گذشته زلزله های تاریخی در این نواحی رخ داده است.  

وی بيان كرد: زلزله‌های مخرب و فاجعه آميز چند دهه اخير نشان داد كه ايران كشوري زلزله خيز است و هيچ نقطه اي از آن از خطر زلزله در امان نيست.

زارع یادآور شد: در اين رابطه بايد به دو موضوع مهم در شهرها پرداخته شود كه مورد نخست بايد به مكان گزيني شهرها و شناخت گسل ها دقت بيشتري شود و دوم آنكه مقاوم سازي ساختمان ها با معيارهاي علمي فراموش نشود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.