سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برکسیت پارلمان اروپا را متشنج کرد

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اعضای پارلمان اروپا را رو در روی هم قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، پارلمان اروپا جلسه‌ای را درخصوص خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برگزار کرد که بیشتر با لفاظی و اتهامات مقامات به یکدیگر همراه بود. 

«نایجل فراژ،» یک مقام حامی برکسیت و رهبر حزب استقلال انگلیس به دروغگویی و استفاده از «تبلیغات نازی‌» متهم شد. وی در واکنش به این اتهام، خطاب به اعضای پارلمان گفت: «شما به عنوان یک پروژه سیاسی انکار می‌کنید.» وی همچنین اعلام کرد هیچکدام از آنها تاکنون نتوانسته‌اند کار درستی انجام دهند.

پارلمان روز سه‌شنبه جلسه‌ای را با حضور سران اتحادیه اروپا و «دیوید کامرون،» نخست‌وزیر انگلیس برگزار می‌کند. کامرون اعلام کرده است تعیین روش و روند خروج انگلیس از اتحادیه به جانشین وی مربوط می‌شود. از طرفی نیز اتحادیه خواهان انجام هرچه زودترِ این کار است.

«ژان-کلود یونکر،» رئیس کمیسیون اروپا در آغاز جلسه پارلمان اعلام کرد دولت انگلیس باید موضع خود را به طور شفاف بیان کند. وی در ادامه اعلام کرد باید به تصمیم مردم انگلیس احترام گذاشت.  این موضوع موجب رضایت فراژ شد. اما یونکر اینگونه ادامه داد: «شما برای خروج از اتحادیه جنگیدید و مردم به برکسیت رأی موافق دادند. چرا اینجا هستید؟» وی همچنین فراژ را به دروغ گفتن در خصوص مسئولیت انگلیس بابت خدمات بهداشت ملی متهم کرد.

دیگر اعضا از یونکر فراتر رفتند و با اشاره به تصویری از صف‌های شلوغ پناهجویان اعلام کردند، فراژ در کمپین از «تبلیغات نازی» استفاده کرده است.

این جلسه کاملاً احساسی و متشنج بود و اعضا مدام اتهاماتی را علیه یکدیگر مطرح می‌کردند. برکسیت پارلمان اروپا را به دو دسته تقسیم کرده و آن را متزلزل کرده است. با این حال همگی خواهان ایجاد اصلاحات و همبستگی شهروندان اروپا بودند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.