سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هم افزایی توسعه علم و فناوری هدف اصلی جشنواره ایران ساخت

دبیر کل جشنواره فرهنگی ایران ساخت گفت:جشنواره ایران ساخت با هدف هم افزایی علم و فناوری شرکت های دانش بنیان صورت می گیرد.

پرویز کرمی دبیر کل جشنواره فرهنگی ایران ساخت در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به حرکت به سوی توسعه پایدار در کشور اظهار داشت: پیشبرد برنامه اقتصاد مقاومتی لزوم ايجاد جریان سازی، تحول فرهنگي، حركت به سوي توسعه پايدار علم و فناوری و حمایت از تولید ساخت داخل و برندهای ایرانی در چارچوب اقتصاد دانش بنیان، امری ضروری است.

وی ادامه داد: معاونت علمی و فناوری در راستای مأموریت‌های خود در جهت فرهنگسازی و ترویج اقتصاد دانش بنیان اولین جشنواره ملی فرهنگی، هنری ساخت ایران را با شعار فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی را با هدف حمایت از تولیدات دانش بنیان ساخت ایران به مرحله اجرا می گذارد.
 
دبیر کل جشنواره فرهنگی ایران ساخت در خصوص ايجاد هم افزايي بين توسعه علم و فناوری گفت :کمک به برندسازی و تقویت برندهای ایرانی از طريق تقويت ارتباط بين فعالان حوزه فرهنگ و هنر با فعالان اقتصاد دانش بنیان، فرهنگ سازی و آشنایی جامعه با اقتصاد دانش بنیان و ترویج اقتصاد مقاومتی از دیگر اهداف این رویداد مهم علمی و فناوری کشور است.

کرمی یاد آور شد: امیدافزایی، تقویت روحیه پیشرفت و اعتماد بنفس و ایجاد تحرک در جامعه به ویژه در بین جوانان ایرانی، فرهنگ سازی و آشنایی جامعه با اقتصاد دانش بنیان، ترویج اقتصاد مقاومتی، تقدیر از هنرمندان فعال در عرصه علم و فناوری و بیان پیشرفت های کشور، اقتصاد دانش بنیان و تولید محتوا برای فضای مجازی، رسانه های مرتبط با حوزه کارآفرینی و كمك به انتشار و عرضه آثار هنری خلاق و کاربردی با موضوعات مرتبط با علم و فناوری اقتصاد دانش بنیان را نیز از اهداف برگزاری این جشنواره است.
 
وی عنوان کرد: فعالان عرصه فرهنگ و هنر کشور، فعالان نهادها و مراکز علمی و فناوری و شرکت های دانش بنیان، موسسات و مراکز فرهنگی هنری، مخاطبان عام و علاقمندان و دانشگاهیان و دانشجویان مرتبط مخاطبان این جشنواره هستند.
 
دبیر کل جشنواره ملی، فرهنگی و هنری گفت: رشته‌های حاضر در جشنواره در بخش‌های مختلفی طبقه‌بندی می‌شوند که بخش مکتوب(ادبیات) شامل روایت مستند و تک نگاشت (1000 کلمه ای)، شعر (جدی، طنز)، جملات  نغز (ایرانی، ایرانی بخر)، است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.