سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دروغگویی زوج هندی درباره صعود به اورست+ تصاویر

زوج هندی به دروغگویی درباره صعود به اورست متهم شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ "دینش" و "تاراکشواری رتهاد" زوج هندی، اوایل ژوئن (نیمه خرداد) اعلام کردند به اورست، بلندترین قله جهان، صعود کرده‌اند. به این ترتیب این زوج سی ساله که هر دو در شهر پونه در هند مامور پلیس هستند، اولین زوج هندی نام گرفتند که اورست را فتح کرده‌اند.


این زوج به خبرنگاران گفتند با خود قرار گذاشته بودند قبل از بچه دار شدن به اورست صعود کنند. آنها در کنفرانس خبری سه هفته پیش گفتند "حالا با افتخار می خواهیم بچه دار شویم."

دست کم ۷۰ هندی در سه ماه گذشته به اورست صعود کرده اند؛ اما سه نفرشان در مسیر جان باختند. بعد از چند هفته، برخی رسانه‌ها به صحت ادعای این زوج شک کرده و تحقیق درباره این که آیا آنها واقعا به قله رسیده‌اند را در دستور کار قرار دادند.

زمان صعود، جرقه شک و شبهه را در ذهن رسانه‌ها روشن کرد. آنچه این زوج برای مدت سفرشان می‌گویند، به نظر کارشناسان واقعی نیست. زوج هندی تاریخ دقیق رسیدن به قله را 23 مه (3 خرداد) اعلام کرده‌اند؛ اما این زمان با تاریخ عزیمت دیگر هم‌گروه‌های آنها مطابقت ندارد. در تصاویر منتشر شده از زوج هندی که به قله صعود کرده‌اند لباسی بر تن آنها دیده می‌شود که هنگام عزیمت به سمت قله بر تن نداشتند.


جالب آنکه در دو تصویر منتشر شده از سوی این زوج کوهنورد، آنها کفش‌های متفاوتی پوشیده‌اند و موجب تمسخر کوهنوردانی شدند که این تصاویر را در شبکه‌های اجتماعی دیده‌اند. زیرا تعویض لباس سنگین و پرحجم اورست نوردی در میانه راه عملا غیرممکن است.

به گفته "سورندرا شلکه،" یک کوهنورد دیگر هندی، زوج رتهود در کمپ اورست دیده شده‌اند؛ اما کسی آنان را بالاتر از جایی که دیده شدند، مشاهده نکرده است. او به نقل از هم گروهی‌های آنان گفت: آن ها حتی به جایی که اولین ایستگاه قبل از مسیر نهایی به قله است هم نرسیده‌اند.

برخی دیگر حتی اصالت عکس‌هایی که زوج هندی به عنوان مسیر صعود به اورست روی فیسبوک پست کرده‌اند را زیر سوال برده‌اند.

حتی احتمال دارد این زوج درباره صعودهای قبلی شان در سفرهای گذشته نیز دروغ گفته‌ باشند. جامعه بین المللی کوهنوردی می‌گوید ادعای جعلی درباره صعود به قله اورست موضوع جدیدی نیست.


زوج "رتهاد" در سال 2014 نیز به انتشار عکس‌های دروغ از فتح 10 قله مرتفع استرالیا متهم شده بودند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.