سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

تاثیر روحی روانی حضور ملی پوشان بر تکواندوکاران خوزستانی

یکی دو جلسه تمرین اثر خیلی جدی روی توان جسمی تکواندوکاران استان و سطح فنی آن‎ها نخواهد گذاشت اما مسلماً این ورزشکاران را از لحاظ روحی، روانی و انگیزشی در شرایط بسیار خوبی قرار خواهد داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رییس هیات تکواندو خوزستان با مثبت ارزیابی کردن حضور تیم‎ملی در خوزستان، گفت: این حضور اتفاقی بی‎نظیر بود چرا که طی دهه‎های اخیر شاهد تمرین تیم‎ملی در مراکز استان‎ها و شهرستان‎ها نبوده‎ایم.

عباس پورسلان اظهار کرد: حضور ملی‎پوشان تکواندو در استان ضمن این‎که حرکت ابتکاری بسیار خوبی بود، از جهات مختلف نیز می‎تواند بهره‎هایی برای ما داشته باشد.

وی افزود: با این حرکت، هم تجربیات ورزشکاران حرفه‎ای تکواندو به جوانان و نوجوانان انتقال می‎یابد و هم ‎این‎که به لحاظ بعد انگیزشی در ورزشکاران استان مثمرثمر است. در این بین آن‎ چیزی که مسلم است، این است که سطح بار فنی و دانش ورزشی تکواندوکاران استان با تمرین در کنار ملی‎پوشان، ارتقا می‎یابد و قاعدتاً انگیزه‎های آنان نیز جهت حضور در مسابقات بهتر و بیشتر خواهد شد. در مجموع حضور ملی‎پوشان در خوزستان اتفاقی بی‎نظیر بود، چرا که طی دهه‎های اخیر شاهد تمرین تیم‎ملی در مراکز استان‎ها و شهرستان‎ها نبوده‎ایم.

رییس هیات تکواندو خوزستان با تاکید بر این‎که بیشترین تاثیر این حرکت، در حوزه روحی و انگیزشی خواهد بود، ادامه داد: طبعاً یکی دو جلسه تمرین اثر خیلی جدی روی توان جسمی تکواندوکاران استان و سطح فنی آن‎ها نخواهد گذاشت اما مسلماً این ورزشکاران را از لحاظ روحی، روانی و انگیزشی در شرایط بسیار خوبی قرار خواهد داد.

او ضمن تشکر از محمد پولادگر (رییس فدراسیون) و آرش فرهادیان (رییس کمیته امور استان‎ها و مجامع فدراسیون) به دلیل حضور در اهواز به همراه ملی‎پوشان و شرکت در مراسم معنوی شب قدر در این شهرستان نیز گفت: این موضوع اثرات بسیار خوبی روی ما و جامعه تکواندو خوزستان گذاشت.

پورسلان همچنین خاطر نشان کرد: زحماتی که از سوی مسوولان فدراسیون برای انتقال دانش از سطوح بالا به سطوح پایین‎تر صورت می‎گیرد، بسیار طاقت‎فرسا است و هزینه‎های زیادی را نیز دربر می‎گیرد و از طرفی هماهنگی‎های کامل و جامعی را هم می‎طلبد که جا دارد بابت این موضوع نیز از آن‎ها تشکر کنم.

وی در ادامه با اشاره به این‎که فدراسیون تکواندو همه ساله هیات‎های استانی را در دو سه سطح ارزیابی می‎کند، تصریح کرد: هم اینک هیات خوزستان علاوه بر این‎که در زمره‎ی هیات‎های توسعه‎یافته قرار دارد، جزو 10 هیات برتر کشور نیز هست.

رییس هیات تکواندو خوزستان اضافه کرد: در سال گذشته شرایط بسیار خوبی داشتیم و در رده‎ی پنجم قرار گرفته بودیم ولی هنوز از ارزشیابی امسال اطلاعی ندارم.

وی در پایان با بیان این که یکی از دلایل این موفقیت‎ها ناشی از استعداد ذاتی جمعیت استان در رشته تکواندو است، افزود: این بدان معنا است که بار جمعیتی در موفقیت تاثیرگذار است و از طرفی از نظر کیفی نیز ورزشکاران ما در موقعیتی‌اند که در حال نزدیک کردن خود به شرایط نسبتاً خوب کشور هستند؛ ضمن این‏که در بعد اداری و مدیریتی نیز سعی کرده‎ایم به گونه‎ای عمل کنیم که امتیازات لازم را کسب کنیم.

انتهاي پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.