سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

تاکستان پایلوت طرح حمایتی مراقبت کودک

طرح حمایتی مراقبت و تکامل دوران ابتدایی کودک برای اولین بار در کشور و به صورت پایلوت در شهرستان تاکستان اجرا می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تاکستان گفت: 80 تا90د رصد رشد مغز انسان در دوران زیر پنچ سال شکل می گیرد که این در کشورهای جهان سوم نادیده گرفته شده است.


جلال رحمانی افزود: عوامل محیطی در کیفت رشد مغز کودکان تاثیر بسزایی دارد که در این طرح تلاش شده بستر رشد هرچه مناسبتر مغز و تکامل سیستم عصبی هرچه بهتر فراهم شود.

رحمانی گفت: همچنین از 24 تیر نمایشگاهی در پارک لاله تاکستان برگزار میشود که در آن  همه ادارات مرتبط وظایف و برنامه های خود را به صورت نمایشی و بازی تحت عنوان نمایشگاه کودک و بازی ارائه میدهند.

وی افزود:در کشورهای جهان سوم بیشتر مراقبتهای جسمانی مورد توجه قرار می گیرد و تکامل مغزی و فکری چندان مود توجه نیست  و همین زمینه افزایش بزه، ترک تحصیل،اعتیاد و بسیاری دیگر از ناهنجاری ها را افزایش داده است.


مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تاکستان اضافه کرد: در اجرای این طرح ادارات و نهادهای زیادی از جمله فرمانداری،آموزش و پرورش و پلیس شرکت دارند که هرکدام برنامه های خاص خود را انجام می دهند.

رحمانی با اشاره به تجارب جهانی این طرح هم گفت : این طرح در کشورهایی مثل ترکیه و کلمبیا  موفقیت چشمگیری در زمینه موفقیت در تحصیل ،  تبدیل افراد به انسانهای موثر و همچنین آگاهی مادران از نیازهای فرزندان ظرف مدت کمتر از پنچ سال به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.