سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از نامه 52 نماینده برای در اولویت بودن انتخاب رئیس دیوان محاسبات تا رای‌گیری برای دوقبضه شدن

انتخابات رئیس و دادستان دیوان محاسبات در صحن علنی امروز مورد مخالفت تعدادی نمایندگان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ براساس درخواست 52 نفر از نمایندگان، رای‌گیری در مورد رئیس و دادستان دیوان محاسبات در دستور کار صحن علنی امروز چهارشنبه سی تیر ماه قرار گرفت.

رنجبرزاده در قرائت این دستور کار اظهار داشت: در اجرای مواد یازده و دوازده قانون دیوان محاسبات کشور پس از بحث و بررسی کاندیداهای مطرح در کمیسیون بودجه و محاسبات، عادل آذر به عنوان رئیس و فیاض شجاعی به عنوان دادستان دیوان محاسبات به منظور کسب رای اعتماد به صحن علنی معرفی شدند.

اکنون آنها بر اساس ماده 12 بند ح آیین‌نامه داخلی مجلس هر کدام به مدت ده دقیقه فرصت دارند تا مطالب خود را سمع نمایندگان برسانند.

بعد از اظهارات رنجبرزاده عادل آذر برای ایراد سخنان خود به پشت جایگاه آمد که این امر با اعتراض برخی از نمایندگان روبرو شد.

برخی از نمایندگان اعلام داشتند که انتخابات رئیس و دادستان دیوان محاسبات نباید در دستور کار امروز قرار می‌گرفت لذا لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به آنان گفت: 52 نفر از نمایندگان نامه‌ای را امضا کرده و درخواست کردند این امر در دستور کار امروز قرار بگیرد اما ما می‌توانیم رای‌گیری در این مورد انجام دهیم.

محمد حسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه با بیان دلایل قانونی پرداخت و گفت: در ابتدای هر دوره مجلس باید رئیس دیوان محاسبات انتخاب شود اما اکنون تقریبا دو ماه از شروع مجلس گذشته و دو هفته آینده نیز احتمال اینکه جلسه‌ای به منظور انتخابات برگزار شود نداریم زیرا مجلس تعطیل است.

وی ادامه داد: 52 نفر از نمایندگان با توجه به کمیسیون برنامه بودجه درخواست کردند که این انتخابات در اولویت دستور کار مجلس قرار بگیرد.

قاضی زاده هاشمی اذعان داشت: بر اساس تبصره 2 ماه 104 گفته شده اگر 50 نفر از نمایندگان نامه‌ای امضا کنند می‌شود این انتخابات در دستور کار قرار بگیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: برداشت ما از تبصره 2 این است که حتی نیازی به رای‌گیری هم ندارد اما اگر رئیس مجلس تشخیص می‌دهد رای‌گیری می‌شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ تاکید کرد: بهتر است رای‌گیری کنیم تا این موضوع دوقبضه شود.

در ادامه بعد از رای‌گیری با 145 رای موافق 33 مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر در صحن درخواست 52 نفر از نمایندگان برای تغییر دستور کار و انتخابات رئیس و دادستان دیوان محاسبات مورد موافقت قرار گرفت.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.