سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استان ایلام تشنه سرمایه گذاری

رییس اتاق بازرگانی ایلام گفت: وجود امنیت بالا درمرز ایلام موجب رونق تجارت دراین منطقه شده و درصورت جذب سرمایه های بیشتر این منطقه به یکی از قطب های تجاری کشور تبدیل می شود.

شعبان فروتن رییس اتاق بازرگانی ایلام درگفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: استان ایلام 430 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که با توجه به شرایط مطلوب امنیت و همجواری با استان های شیعه نشین عراق،جایگاه بسیار مطلوبی برای جذب سرمایه های خارج از استان و خروجی‌های جدیدی را دارد.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که هنوز آمار رسمی ازسطح مبادلات بین دوکشور درمرز نداریم افزود: قوانین متغیر و دست و پاگیر کشور عراق موجب شده تاسطح برخی مبادلات بین دو کشورکاهش یابد.

فروتن بابیان پتانسیل های متعدد استان درحوزه گردشگری،نفت و پتروشیمی وکشاورزی بیان کرد: یک هیئت اتریشی از توانایی های استان ما دیدن کردند اما تابحال اقدام جدی دراین حوزه وجود نداشته و ما بدنبال جذب سرمایه های خارجی برای پروژه های مختلف برنامه ریزی شده درسطح استان ایلام هستیم.

وی درپایان تاکید کرد: وجود امنیت بالا در نوار مرزی ایلام موجب جذب بسیاری از بازرگانان به این حوزه شده و امیدواریم با گسترش فعالیت ها و برنامه ریزی در ایلام بتوانیم به تجارت استان ،هرچه بیشتر رونق بخشیم.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۵۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری در بخش راهسازی, نفت و گاز و پتروشیمی