سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارسال کتاب به مناطق محروم توسط کتابخانه مهربانی

اکنون مدارس شهرهایی چون سیستان و بلوچستان و حتی زابل یک کتابخانه مجهزم هم ندارند اما کتابخانه مهربانی کتابهای مازاد مردم را به آنجا می‌رسانند.

سعید الفتی مشاور وزیر ارشاد فرهنگ و ارشاد  در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره  روند شکل گیری و ادامه کار کتابخانه مهربانی گفت: ابتدا با هدف جمع آوری قرآن های مازاد برای ارسال به مناطق محروم، شروع کردیم تا اینکه یک بار از رسانه ملی گزارشی پخش شد که مردم کتابهایشان را کنار سطل آشغال می‌گذاشتند بعد از این گزارش ما تصمیم گرفتیم علاوه بر قرآن کتاب‌های دیگر مردم را هم که به دردشان نمی‌خورد جمع آوری کنیم و به مناطق محروم برسانیم.

وی ادامه داد: با شعار کتابخانه مهربانی از مردم درخواست می‌کنیم کتاب‌هایی را که نیاز ندارند در اختیار ما قرار دهند تا این کتابها را به مناطق محروم ببریم و در مدارس و یا فضاهایی که نیاز به کتاب یا کتابخانه دارند، قرار دهیم.

الفتی تصریح کرد: انتقال کتاب به مناطق محروم نیازمند حمایت ارگانهایی چون وزارت آموزش و پرورش و بسیج است البته مردم در حد خودشان از این طرح بسیار استقبال کردند و به نوعی حمایت می‌کنند تا جایی که در هفته سه روز کتاب از مردم جمع آوری می‌کنیم هر چند این کار باید به صورت گسترده صورت بگیرد تا نیاز مناطق محروم به کتاب حل شود.

الفتی افزود: طرح کتابخانه مهربانی نیاز به ساز و کاری مشخص دارد البته این ساز و کار با کمک نهادهای چون آموزش و پرورش و بسیج مشخص می‌شود. متاسفانه اکنون مدارس مناطقی چون سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان فاقد کتابخانه هستند.

وی با تاکید بر گسترش فرهنگ اهدای کتاب و در راستای آن ترویج کتابخوانی عنوان کرد: مردم می‌توانند با تلفن‌های مرکز کتابخانه مهربانی تماس بگیرند و ما کتابها را از درب منزل آنها تحویل می‌گیریم و براساس نوع کتاب‌های سالم و کهنه دسته بندی می‌کنیم و آنها را با کامیون به مناطق محروم می‌رسانیم.

الفتی گفت: هدف اصلی ما از این طرح استفاده بهتر از کتاب است که تا حدودی با استقبال مردم به نتیجه رسیده‌ایم اما قدم بعدی این پروژه همکاری دستگاه‌های مربوطه برای انجام هر چه بهتر طرح کتابخانه مهربانی و تجهیز مناطق محروم به کتابخانه است چراکه همین الان شهرهایی چون زابل سیستان و بلوچستان حتی یک کتابخانه غنی هم ندارند.




انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۱ تير ۱۳۹۶
سلام اگرممکن است بخشی ازاین کتب هارابرای مابفرستیدادرس مااصفهان اران وبیدگل شهرابوزیدابادروستای محمدابادمجتمع شهدای محمداباد
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
سلام
ضمن تشکر / کاش بخشی از این کتاب ها به منطقه مارگون و لوداب در شهرستان بویراحمد هم برسد.