سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

عدم تامین اعتبار ریزگردها در خوزستان

لاهیجان زاده خواستار تامین اعتبار مصوبه دولت در سال 93 برای مقابله با گرد و غبار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در جلسه شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون و ستاد مقابله با گرد و غبار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان گفت: تمدید این مصوبه در سال های 95 و 96 در دستور کار دولت قرار گیرد.

وی از آبگیری 60 درصد از بخش ایرانی هورالعظیم خبر داد و افزود: با توجه به بارندگی های خوب امسال و با همکاری سازمان آب و برق و شرکت نفت، آبگیری هورالعظیم انجام شده است.
لاهیجان زاده اظهارکرد: 296 میلیون مترمکعب در نیمه دوم پارسال و 535 میلیون مترمکعب در چهار ماه نخست امسال آب وارد هورالعظیم شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: حوضچه شماره 3 این تالاب که پیش از این برای استخراج نفت خشک شده بود اکنون آبگیری شده است.

وی یکی از مهم ترین اقدامات ماه های اخیر را تصویب طرح علاج بخشی کیفی رودخانه کارون در شورای عالی آب عنوان کرد و افزود: 78 هزاز میلیارد ریال برای این امر در پنج سال به تصویب رسیده و امسال یک هزار میلیارد ریال ردیف اعتباری با عنوان احیا و رفع آلودگی کارون پیش بینی شده است.

احمدرضا لاهیجان زاده بیان داشت: تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز که نیاز به 500 میلیارد ریال و 10 میلیون یورو اعتبار دارد با وجود وعده ها تامین نشده است.

وی همچنین خواستار پیگیری مصوبات شورای عالی آب درباره سد گتوند شد و افزود: مکان یابی حوضچه های تبخیری در طرح علاج بخشی انجام نشده است.

لاهیجان زاده بازنگری طرح جامع آلودگی هوا، منشاءیابی ریزگردها، بررسی منابع آلاینده شوری در سد گتوند، بررسی منابع شوری کیفیت آب آلاینده های فلزات سنگین و هیدروکربن های آروماتیک چند حلقه ای در رودخانه های کارون و دز را از دیگر مطالعات انجام شده عنوان کرد.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.