سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازیگر «بارکد» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مطالعه صفحه حوادث روزنامه هم به بازیگری کمک می‌کند

کتابخوانی برای بازیگری به شدت مقوله کمک‌کننده‌ای است، حتی خواندن روزنامه و صفحه حوادث هم به بازیگر کمک می‌کند.

محسن کیایی، بازیگر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ راجع به کمکی که مطالعه کردن به بازیگری می کند، بیان کرد: کتابخوانی برای بازیگری به شدت مقوله کمک‌کننده‌ای است، حتی خواندن روزنامه و صفحه حوادث هم به بازیگر کمک می‌کند؛ چون هرچه را که در اجتماع می بینیم و برداشت می کنیم، در فایل ذهنی مان مانده و در  نقشی به کارمان می آید. من کار نویسندگی هم می‌کنم و در هنگام نوشتن شخصیت و قصه خلق می کنم و هنگام خواندن هم این خلق کردن رخ می دهد.

وی در خصوص تاثیر هنرمندان در ترغیب مخاطبان به کتابخوانی، اظهار داشت: به نظر من هنرمندان خیلی نمی‌توانند تاثیرگذار باشند و این اتفاقی است که باید در خانه بیفتد. گاهی هنرمندان کارهایی می‌کنند؛ برای مثال کتاب هایی که به نظرشان خوب است را معرفی می کنند، اما بستر علاقه‌مندی افراد به کتابخوانی در خانه اتفاق می‌افتد.

بازیگر «خط ویژه» درباره میزان مطالعه شخصی‌اش گفت: میزان مطالعه من الان به نسبت گذشته کمی کاهش یافته است، اما همه تلاشم را می‌کنم که کتاب بخوانم و بیشتر به مطالعه کتاب های مرتبط با کارم می‌پردازم.

بازیگر «عصر یخبندان» چند مورد از کتاب‌های مورد علاقه و تاثیرگذار در زندگی‌اش را نام برد و گفت: در کتاب های شعر «مولانا» را خیلی می پسندم، رمان هم «کلیدر» محمود دولت آبادی را خیلی دوست دارم و دو بار خواندمش و از کتاب های خارجی هم «مرغ دریایی» را خیلی می پسندم و دوستش دارم.




انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.