سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

افزایش خرید گندم در فارس

خرید گندم در فارس 13 درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: بیش از هشتصد و ۹۶ هزار تن گندم در استان از کشاورزان خریداری شده که این میزان نسبت به پارسال ۱۳ درصد افزایش داشته است.
 قاسمی بیان کرد: با توجه به  ادامه برداشت گندم در مناطق شمالی استان ۵ هزار هکتار از اراضی گندم هنوز برداشت نشده و پیش بینی می شود بیش از ۹۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان در فارس خریداری شود.
وی افزود: در سال زراعی ۹۴-۹۵ میزان بارندگی نسبت به میانگین بلند مدت بیش از ۱۸ درصد کاهش داشته ولی با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و رعایت نکات فنی از جمله تاریخ کاشت، استفاده از بذور گواهی شده، استفاده از بذر کارها، اجرای طرح های امید و پارسل و نظارت کارشناسان در مراحل مختلف  وعلی رغم کاهش بارندگی موجب افزایش تولید شده است.
وی ادامه داد: در کشور بیش از ۱۰ میلیون و هفتصدو ۶۳ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که وجه بیش از ۴۵ در صد گندم خریداری شده در کشور به کشاورزان پرداخت و در استان فارس بیش از هفتصد و 26 میلیارد تومان از وجه گندم خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده است.
وی همچنین در رابطه با وضعیت کلزا تصریح کرد: بیش از دو هزار و ششصدو  5 تن کلزا از کشاورزان خریداری شد که تمام وجه کلزای خریداری شده به حساب کشاورزان واریز شده است.
قاسمی اضافه کرد: استان فارس تنها استانی در کشور بوده است که با پیگیری های انجام شده بیش از ۱۰۰۰ تن گلرنگ را از کشاورزان خریداری و در سامانه ثبت شده است.
انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.