سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

فعالیت دو هزار و500 شرکت دانش بنیان در کشور

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: هم اکنون دو هزار و500 شرکت دانش بنیان در کشور مصوب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ وحید احمدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آئین نامه تأسیس و فعال سازی شرکت های دانش بینان دانشگاهی هم ابلاغ شده و خلأ قانونی ان شامل تامین اعتبارات وحمایت های مالی هم در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه صندوق‌های پژوهش فناوری که مسکوت مانده بود، پیگیری شد، گفت: در برنامه پنجم توسعه صندوق‌ها مسکوت مانده بود، به صورت قانون دائم تصویب شد به طوری که پیش از این 18 صندوق داشتیم که سه صندوق جدید ایجاد شد.

احمدی با بیان اینکه خلأهای قانونی را تلاش کردیم از بین ببریم، اظهار کرد: بیش از 70 میلیارد تومان حمایت مالی از  محل ردیف‌های متمرکز وزارتخانه به غیر از اعتبارات در نظر گرفته صندوق‌های نوآوری و شکوفایی داشتیم.

این مسئول افزود: با کمک وزارت صنعت، معدن و مجلس قانون معافیت مالیات برای دستگاه‌هایی که در حوزه پژوهش سرمایه‌گذاری می‌کنند را تصویب کردیم.

وی تصریح کرد: بر ارتباطات بیرونی دانشگاه و اخذ نیازهای صنعت تأکید شده است و هر استاد و محققی که بتواند ارتباط بیرونی برقرار کند، امتیازات فراوانی را به دست خواهد آورد.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه مأموریت‌های بین‌المللی بر دوش ما گذاشته شده است، ادامه داد: در اتحادیه کشورهای اسلامی، سه مسئولیت بزرگ شامل شبکه توسعه پارک‌های علم و فناوری با محوریت پارک گیلان، شبکه توسعه نانوفناوری با محوریت پژوهشگاه مواد انرژی، شبکه آموزش مجازی با محوریت دانشگاه پیام نور کشورهای اسلامی بر عهده ما گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه در نشست اخیر وزاری علوم کشورهای اسلامی پیشنهاد شبکه آزمایشگاهی بین کشورهای اسلامی داده شده، تصریح کرد: مسئولیت تهیه این برنامه بر عهده ایران است که آماده شده و برای نشست بعدی کشورهای اسلامی عرضه می شود.

احمدی با بیان اینکه برنامه شبکه فن بازار بین کشورهای اسلامی نیز در دست تهیه است، ادامه داد: برنامه شبکه سرمایه‌گذاری وی سی که زیر نظر مرکز توسعه مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری یونسکو است توسط ایران در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه این مسائل نشاندهنده ظرفیت علمی و فناوری قوی کشور است، خاطرنشان کرد: وزارت علوم چهار پروژه ملی در قالبت اقتصاد مقاومتی که در ستاد اقتصاد مقاومتی تصویب و نهایی شده را در دستور کار قرار دارد.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بازنگری و اصلاح نظام آموزشی کشور در راستای ارزش‎آفرینی و کارآفرینی، طراحی الگوی تغییر و ارتقای نقش دانشگاه‌ها در حل مشکلات کلان بنگاه‌های اقتصادی کشور، طراحی و پیاده‎سازی نظام آمایش آموزش عالی و پژوهش به منظور مأموریت‌گرا کردن فعالیت‌ها، تبدیل پنج دانشگاه کشور به تراز بین المللی را چهار مأموریت وزارت علوم اعلام کرد.

انتهای پیام/ د


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.