طبق بایگانی های وزارت حمل و نقل ژاپن، این خودروساز آلمانی، برای 44 مدل از جمله هاچ بک های 116 آی، 118 آی و سدان 320 آی فراخوانده تا کیسه هوای سمت مسافر را تعویض کند.
وسایل نقلیه مربوط به این فراخوان، بین سال های 2004 تا 2012 تولید شده اند.
عمل نکردن کیسه هوای تولیدی تاکاتا منجر به دست کم 14 فوت و 150 مجروحیت در جهان شده است زیرا نتیرات آمونیوم تحت فشار به کار رفته در بادکننده، پس از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب، منفجر می شود و براده های فلزی پرتاب می کند.
فراخوان روز جمعه بعد از این اعلام می شود که در ماه می، وزیر حمل و نقل ژاپن در اثر فشار مقامات آمریکایی به خودروسازان دستور داد حدود 7 میلیون وسیله نقلیه مجهز به بادکنندههای کسیه هوای تاکاتا را که خشک کن نداشتند، فرا بخواند.