سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی سامانه اعتبار بخشی محتوای کتاب‌های جدید التالیف/ تالیف کتاب یازدهم و دوازدهم کلید می خورد

معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از راه اندازی سامانه اعتبار بخشی محتوای کتب جدید التالیف برای امکان بهره‌گیری از نظرات معلمان در این حوزه خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛یازدهمین همایش تجلیل از مولفان و پدید آورندگان مواد و رسانه‌های آموزشی با حضور علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، محی‌الدین محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و جمعی از مدیران کل و مولفان کتاب‌های درسی در سالن اجتماعات این سازمان از صبح امروز در حال برگزاری است.

در این مراسم محمدیان با بیان اینکه امسال با همکاری قریب به هزار نفر در سازمان پژوهش 200 عنوان محتوای آموزشی تولید شده گفت: این حجم تولید محتوای آموزشی بی‌سابقه بوده و برای انجام این مهم برنامه‌ریزی دقیقی از سال 93 تا کنون  انجام شده است.

وی ادامه داد:‌ در تالیف کتاب‌های فنی و حرفه‌ای تولید 10 سند راهبردی برای تالیف کتب و همکاری قریب به 700 نفر از رشته‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته بود تا کتاب‌های دانش آموزان فنی و حرفه‌ای از کیفیت مناسب برخوردار باشد.

محمدیان از بهره‌برداری و به کارگیری سامانه اعتبار بخشی محتوای کتب جدید التالیف خبر داد و اظهار کرد: به کمک این سامانه نظرات معلمان را در خصوص محتوای آموزشی جدید جویا می‌شویم.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم تا اتمام سال تحصیلی 96-95 علاوه بر تولید محتوای پایه یازدهم، هم‌ زمان تولید محتوای آموزشی پایه دوازدهم را در دستور کار داریم تا برای این پایه تحصیلی که با روی کار آمدن دولت بعدی برای دانش‌آموزان ارائه می‌شوئد برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده باشد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی‌ آْموزشی در بخش دیگر صحبت‌هایش به بحث تغییر ساعت درسی اشاره داشت و گفت: برنامه‌ریزی یک پیکره واحد است و باید برای اظهار نظر در این زمینه نگاه کلی از اول ابتدایی تا پایان دوره متوسطه داشت چراکه نظام آموزشی یک هدف واحد دارد و آن دستیابی به مراتبی از اهداف حیات طیبه است.

وی یادآور شد: در زمینه برنامه‌ریزی درسی باید اتصال آموزش‌های دوره فنی‌حرفه‌ای به دوره کاردانی این رشته‌ها مورد توجه قرار گیرد تا راندمان کاری در این حوزه ارتقا یابد.

محمدیان بیان کرد:‌ معلمان با استفاده از محتوای آموزشی در نظر گرفته شده برای آنها نظیر بسته‌های آموزشی بر فراز آسمان به اهداف تعیین شده در برنامه‌ریزی درسی دست یابند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.