سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرایط جدید خرید هواپیما نیازمند بررسی مجدد دارد

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص شرط گذاری آمریکایی ها برای واگذاری هواپیماها اظهارداشت: بطورکلی قراردادها نیاز به بررسی مجدد دارد.

علی یارمحمدی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بدلیل فرسودگی ناوگان هوایی کشور و عمر بالای این ناوگان خرید هواپیما ضروری است.

وی افزود: استفاده ازهواپیماهای جدید یا با سن پرواز کم ازشرکت های معتبر خارجی به بهبود کیفیت پروازها و رضایت مردم کمک می کند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص شرط گذاری آمریکایی ها برای واگذاری هواپیماها اظهارداشت: بطورکلی قرارداد نیاز به بررسی مجدد دارد.

وی در پایان نوع واگذاری اجاره به شرط تملیک را مثبت ارزیابی و افزود: برای سهولت در پرداخت هزینه هواپیماها ، بهبود روابط بانکی بین المللی ضروری است.

شرایط واگذاری نیازمند بررسی مجدد

حسین هاشمی تختی نژاد عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به شروط آمریکا برای واگذاری هواپیما به ایران اظهارداشت: هدف آمریکا از این شرط گذاری وایجاد موانع مختلف درتعاملات اقتصادی، تحت فشار قرار دادن ایران بوده و هرچه در این رابطه ضعف نشان دهیم آن ها شرایط را سخت تر می کنند.

وی درادامه افزود: البته ناوگان هوایی کشور فرسوده و نیازبه نوسازی دارد تا پروازها با سهولت بهتر و اطمینان بیشتر صورت پذیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درخصوص اجاره به شرط تملیک بودن هواپیما عنوان کرد: شروط آمریکا صرفا برای فشار بیشتر به ایران است.

هاشمی تختی نژاد در مورد الزام خرید از شرکت هایی که به مجوزهای آمریکا نیاز دارد،نیزگفت: بوئینگ و ایرباس دو شرکت معتبردرعرصه هواپیمایی هستند و هواپیماهای آنها مناسب پروازهای ماست ولیکن اگر قرار است شروطی برای واگذاری اعمال شود باید برای رفع نیاز نگاه خود را به کشور های دیگر معطوف کنیم.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۵
ببخشید عزیز میشه بگید کدام کشور؟حتی هواپیماهای ژاپنی،چینی،برزیلی و روسی جدید هم برای فروش هوپیمای جدید به ایران نیاز به مجوز افک دارند چون از موتورها و تجهیزات ناوبری آمریکایی استفاده می کنند.