سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خدادادی درگفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

وزیر کار خود را متولی رسیدگی به امور بیکاران نمی‌داند/ وجود آمار غیر واقعی از نرخ بیکاری

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمار نرخ بیکاری واقعی نیست، گفت: تا زمانی که متولی رسیدگی به بیکاری در کشور وجود نداشته باشد این معضل به قوت خود باقی خواهد ماند.

سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: آمار نرخ بیکاری واقعی نیست و تا زمانی که متولی رسیدگی به بیکاری در کشور به طور جدی مشخص نشود، این معضل به قوت خود باقی خواهد ماند.

وی تصریح کرد: دولت آمار نرخ بیکاری را 2.5 درصد و مجلس این میزان را بیش از 10 درصد اعلام می کند بنابراین ما نمی دانیم آمار واقعی چند درصد بوده و متولی ساماندهی بیکاران چه کسی است.

خدادادی با تأکید بر اینکه وزیر کار بارها اعلام کرده‌اند که متولی رسیدگی به بیکاری در کشور نیستند، ادامه داد: متأسفانه هیچ بند یا ماده‌ای که متولی بودن این وزارتخانه را در خصوص رسیدگی به بیکاری مشخص کند، وجود ندارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی افزود: به اعتقاد بنده معضل بیکاری حل نخواهد شد چرا که هر اشتغالزایی نیازمند صرف بودجه بالای 200 میلیون تومان است و با وجود شرایط نامطلوب اقتصاد کشور، نامشخص بودن متولی بیکاران، عدم جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی و غیره به رفع این بحران ناامید هستیم.

خدادادی در پایان گفت: هر زمان که صحبت از حل معضل بیکاری می‌شود، دولت، مجلس و تمامی مسئولان مربوطه به دلیل نرسیدن به فهم و درک مشترک،  این مشکل را به یکدیگر پاس کاری می‌کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۵
خوب خودشون بهترین شغل و درآمد و دارن
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۵
اخه تمام ایران بیکارن
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۵
وزیر خسته ست
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۵
چرا بدونه خوب ندونه براش راحت تره دیگه