سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

سرشماری حضوری در همدان آغاز شد

رئیس برنامه و بودجه استان گفت: سرشماری نفوس و مسکن حضوری در این استان با مشارکت 600 مامور آمارگیری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ اسکندر صیدائی افزود: همچنین برای اجرای سرشماری نفوس و مسکن در این استان 200 نیروی پشتیبانی نیز فعالیت دارند.

وی ادامه داد: همچنین همزمان با سرشماری حضوری سرشماری اینترنتی نیز تمدید شده و خانوارها می توانند تا پایان ساعت 24 روز جمعه 30 مهرماه نسبت به نام نویسی اینترنتی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: تاکنون 400 هزار نفر شامل 120 هزار خانوار در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن در استان همدان شرکت کرده اند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان از مردم خواست در طرح ملی سرشماری نفوس و مسکن سال 95 مشارکت لازم را داشته باشند و با ماموران سرشماری همکاری کنند.

صیدائی با بیان اینکه جمعیت آماری سال 90 در استان همدان 500 هزار خانوار است افزود: میانگین شرکت جمعیت در استان همدان در سرشماری نفوس و مسکن سال جاری تاکنون 20 درصد بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان بیان کرد: تا سال 85 دوره های 10 ساله سرشماری انجام می شد اما از سال 1385 دوره های سرشماری پنج ساله انجام شده است.

وی ادامه داد: کامل ترین و جامع ترین روش جمع آوری اطلاعات، سرشماری است و اجرای صحیح و دقیق آن مشارکت و حضور حداکثری مردم را می طلبد.

وی با بیان اینکه سرشماری به طور اینترنتی برای اولین بارانجام شده افزود: این سرشماری سرعت، دقت و صرفه جویی در هزینه را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه دسترسی به آمار و اطلاعات دقیق و مستند در حوزه های مختلف ضامن اخذ تصمیم گیری های صحیح و اثر گذار در مسیر توسعه کشور است افزود: اجرای صحیح طرح سرشماری لازمه برنامه ریزی دقیق در حوزه های مختلف توسعه شهری، روستایی و عشایری، آموزش، نیروی انسانی، بهداشت، بیکاری، اشتغال و میزان درآمد زایی عمومی است.

صیدایی با اشاره به اینکه ثبت اینترنتی اطلاعات و آمار مردم در قالب سرشماری موجب افزایش سرعت و دقت در این امر و کاهش هزینه های غیر ضروری می شود تصریح کرد: تاکنون روند اجرای طرح سرشماری در استان همدان خوب بوده اما انتظار بیشتری در زمینه همکاری عموم مردم و دستگاه های اجرایی برای ثبت اینترنتی آمار و اطلاعات می رود.

وی اظهار کرد: همه دستگاه های اجرایی و مدیریتی موظف هستند همکاری بیشتری با مردم داشته باشند تا مردم مشارکت اثر بخشی در روند توسعه شهرستان، استان و کشور خود داشته باشند.

صیدایی تاکید کرد: آمار و اطلاعات اخذ شده از مردم در سرشماری محرمانه باقی می ماند و حتی دستگاه قضایی نیز نمی تواند به آن دسترسی پیدا کند.

انتهای پیام/ د


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.