سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه و چین انحصار شرکت‌های بوئینگ و ایرباس را می‌شکنند

روسیه و چین به منظور شکستن انحصار شرکت‌های بوئینگ و ایرباس، به صورت مشترک هواپیمای مسافربری پهن‌پیکر می‌سازند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ؛ روسیه و چین  به صورت مشترک هواپیمای مسافربری پهن‌پیکر می‌سازند.

ماکت این هواپیمای مسافربری در نمایشگاه صنایع هوایی چین به نمایش گذاشته شده‌است.

شرکت هواپیمایی متحد روسیه و شرکت هواپیمایی تجاری چین، سازندگان این هواپیمای مسافربری پهن‌پیکر، از چندی پیش تلاش برای تأمین‌کنندگان مالی این پروژه را آغاز کرده‌اند.

سازندگان این هواپیما هنوز جزئیاتی دربارۀ مشخصات فنی و هزینه‌های تولید این هواپیما منتشر نکرده‌اند.

گوا بوژی، مدیر کل بخش هواپیماهای پهن‌پیکر شرکت هواپیمایی تجاری چین گفت: «ما تأمین‌کننده‌ای را انتخاب می‌کنیم که تجربه غنی تولید داشته و محصولاتش در سطح جهانی رقابت‌پذیری داشته باشد و کیفیت را دائماً تا زمان تولید تضمین کند.»

گفته می‌شود نمایندگان شرکت‌های امریکایی هانی‌وِل و شرکت فناوری‌های متحد با مقامات شرکت هواپیمایی تجاری چین در این نمایشگاه مذاکراتی انجام داده‌اند.

گوا گفت عملیات مشترک روسیه و چین برای ساخت این هواپیما امسال آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود اولین پرواز آزمایشی آن سال 2022 انجام شود.

وی افزود: «هواپیمای مسافربری پهن‌پیکر، محصولی بسیار پیچیده با مهارت‌های بسیاری (برای ساخت) و دانش صنعتی گسترده‌ است. چین و روسیه هر یک مزیت‌های خود را (برای ساخت این هواپیما) دارند.»

یادداشت‌تفاهم ساخت این هواپیما در سال 2014 و در خلال سفر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به چین امضا شده‌زاست. ساخت این هواپیما بخشی از توافق همکاری هوایی 13 میلیارد دلاری میان چین و روسیه است.

این هواپیمای پهن‌پیکر قرار است ظرفیتی بین 250 تا 280 نفر و بردی بالغ بر 12 هزار کیلومتر داشته باشد.

قطعات این هواپیما قرار است در روسیه ساخته و در چین مونتاژ شود. این هواپیما براساس طراحی هواپیمای روسی آی‌ال-96، هواپیمای پهن‌پیکر تولید‌شده در دورۀ اتحاد جماهیر شوروی، ساخته می‌شود و به جای 4 موتور، 2 موتور خواهد داشت.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۳ آبان ۱۳۹۵
ما میتونیم از اینا خرید کنیم بجای اینکه ناز بویینگ و ایرباس رو بکشیم.
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۲ آبان ۱۳۹۵
به نظرم اگه ما هم بریم عضو این پروژه بشیم هرچقدر هم که سهم کمی داشته باشیم می تونیم به لحاظ تکنولوژی منافع خیلی زیادی بدست بیاریم