سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید بر ضرورت گسترش همکاری های استخباراتی افغانستان و قزاقستان برای مقابله با داعش

عبدلله در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگهای با نخست وزیر قزاقستان دیدار کرد و خواستار گسترش همکاری‌ها در بخش استخباراتی برای مقابله با داعش شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عبدلله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری‌های شانگهای با نخست وزیر قزاقستان دیدار کرد و خواستار گسترش همکاری ها خصوصا در بخش استخباراتی برای مقابله با داعش شد.

ساگیان تاییف در این نشست با استقبال از رئیس اجرائیه کشور و تقدیر و تمجید از دستاوردهای سالیان اخیر در افغانستان روابط میان جمهوری قزاقستان و افغانستان را دوستانه و استوار توصیف کرد.

رئیس اجرائیه کشور ، جمهوری قزاقستان را از دوستان خوب افغانستان خواند و از همکاری‌های این کشور با افغانستان در عرصه‌های مختلف٬ به ويژه در بخش کمک‌های عاجل و اعطای بورسیه‌ به دانشجویان افغانستانی٬ سپاسگزاری کرد.

رئیس اجرائیه گفت : میان دو کشور بیش از ۴۰ توافقنامه به امضا رسیده است و کمیسیون بین‌الحکومتی برای عملی شدن این توافقنامه‌ها کار می‌کند.

عبدالله در ادامه ، دهشت افگنی را تهدید مشترک علیه منافع هردو کشور خواند و از تلاش‌های قزاقستان برای مبارزه با داعش و دیگر جریان‌های تروریستی استقبال نمود.

عبدالله همچنان از نهایی شدن موافقتنامه ایجاد مرکز حالت اضطرار و کاهش خطرات حوادث طبیعی میان دو کشور خبرداد.

داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور در صحبت‌های خویش از امضای توافقنامه‌ای برای ترانزیت میان دو کشور خبرداد و بر تحکیم و گسترش همه جانبه روابط میان افغانستان و قزاقستان تاکید کرد.

نخست وزیر قزاقستان با استقبال از نظرات رئیس اجرائیه ، بر ادامه کار کمیته مشترک بین‌الحکومتی تاکید نمود و خواهان باز شدن شعبه اتاق‌های تجارت افغانستان در الماتی گردید.

نخست وزیر قزاقستان علاوه کرد : کشورش تعهدات خویش را در زمینه کمک‌های عاجل برای افغانستان عملی ساخته است.

ساگیان تاییف همچنان از حضور دانشجویان افغانستان و خدمت آنان برای کشورشان بعد از فراغت و برگشت به افغانستان اظهار خشنودی کرد و وعده سپرد که کشورش آماده است کمک‌های خویش را در این زمینه به افغانستان ادامه دهد.

تاییف همچنان علاوه کرد : کشورش خواهان تامین امنیت و ثبات در افغانستان است و به همین منظور نماینده کشورش در کنفرانس بروکسل برای افغانستان اشتراک نموده بود.

وی ابراز داشت : کشورش خواست‌های افغانستان در عرصه‌های مختلف را تحت مطالعه دارد و آماده است با این کشور در تمام بخش‌ها کمک و همکاری همه جانبه نماید.

نخست وزیر قزاقستان ، افزود: داعش تهدیدی برای منطقه و افغانستان است و باید تلاش صورت گیرد تا زمینه استقرار آنان در افغانستان و منطقه مساعد نگردد.

عبدالله اظهار داشت : نیروهای داعش در پاکستان مستقر بود و آنها را از آنجا به افغانستان منتقل کردند.حکومت افغانستان با این گروه تروریستی در چندین منطقه درگیر است و این گروه تاکنون تلفات زیادی رامتحمل گردیده است.

رئیس اجرائیه علاوه کرد: با این مشکل باید در سطح منطقه‌ای و جهانی برخورد شود و برای مقابله با این تهدید نیازمند افزایش همکاری‌های اطلاعاتی و استخباراتی هستیم.

این پیشنهاد رئيس اجرائیه کشور مورد استقبال نخست وزیر قزاقستان قرارگرفت و توافق به عمل آمد تا در عرصه تبادله معلومات و چگونگی مبارزه با افراط‌گرایی میان وزارت‌های امور دینی دو کشور نیز بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

آوا نوشت: گفتنی است ، داکتر عبدالله در راس هیاتی بلند پایه جهت شرکت در اجلاس شانگهای وارد بیشکک پایتخت قرقیزستان شده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.