سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش قاطع آموزش و پرورش نسبت به تنبیه بدنی دانش‌آموزان

مدیر کل دفتر وزارت آموزش و پرورش گفت: برخورد با معلمان متخلف در زمینه تنبیه بدنی مواردی از قبیل ممنوعیت از کار و حتی ارجاع به مراجع قضایی را در پی دارد.

محمد فاضل مدیر کل دفتر وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تنبیه بدنی و نوع برخورد با این مشکل در مدارس اظهار داشت: قریب به یک میلیون معلم در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند و اکثر آنها ارتباط خوبی با دانش‌آموزان برقرار می‌کنند و درصد کمی از این تعداد رفتاری خلاف منزلت حرفه معلمی نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: با وجودی که این تعداد معلم متخلف کم هستند اما باز هم آموزش و پرورش نسبت به تنبیه بدنی دانش‌آموزان توسط معلم برخورد جدی نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: آموزش و پرورش هرگز بحث تنبیه بدنی را تأیید نمی‌کند و نسبت به آن واکنش‌های قاطعانه‌ای نشان می‌دهد.

فاضل با اشاره به اینکه مصداق تنبیه بدنی در هر کجای کشور که وجود داشته باشد برخورد قاطعانه‌ای در پی دارد، بیان کرد: بیش از 107 هزار کلاس درس در سراسر کشور وجود دارد و با توجه به این گستره وسیع، آموزش و پرورش نظارت دقیقی برای آنها اعمال می‌کند.

وی پیرامون نوع برخورد با معلمان متخلف در زمینه تنبیه بدنی دانش‌آموزان گفت: مجازاتی که برای این افراد در نظر گرفته شده بسته به شرایط و نوع تخلف متفاوت است و می‌تواند مواردی از قبیل تذکر کتبی، محرومیت از کار به طور موقت ارجاع به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری و ارجاع به مراجع قضایی را برای متخلفان در پی داشته باشد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.