سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

پوستر نمایشگاه میراث عاشورا در قاب عکس رونمایی شد

پوستر نمایشگاه میراث عاشورا در قاب عکس با حضور مدیر کل، معاونان و مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، خراسان جنوبی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از بیرجند ؛مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در این مراسم گفت: ۲۶۳ عکاس با ارسال 2هزار و 499 اثر به دبیرخانه، در این نمایشگاه شرکت کردند.

رمضانی افزود: توسط هیأت انتخاب آثار، تعداد ۳۳ اثر در بخش حرفه ای و تعداد ۷ اثر در بخش موبایلی برای ورود به نمایشگاه انتخاب شدند.

وی گفت: این نمایشگاه، اولین نمایشگاه برگزار شده در سطح ملی با موضوع میراث عاشورا است که با استقبال پرشور هنرمندان سراسر ایران همراه بود.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه باید چنین نمایشگاه‌هایی بصورت ثابت و هرساله در استان برگزار شود،افزود: اجرای این گونه نمایشگاه ها باعث می شود، مجموعه ای مفید و ارزشمند از مراسم، آداب و رسوم، سنت های مردم کشور فراهم شود.

رمضانی با بیان اینکه عاشورا یک فرهنگ است و انتقال مفاهیم ارزشمند دینی وظیفه همه است، گفت: برگزاری این نمایشگاه عرصه‌ای برای خدمت به امام حسین(ع) است.

وی افزود: از جمله محورهای این نمایشگاه تأثیر قیام عاشورا در اقشار مختلف مردم، اهمیت حفظ آثار معنوی و آیینی محرم، استفاده از امکان تاریخی و فرهنگی برای برگزاری مراسم عزاداری و نگاه آزاد عکاس به ایام عزاداری در جامعه امروزی بوده است.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.