سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درویش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

در مسابقه ملی "عکس من ،مدرسه و دوچرخه" شرکت کنید/ افزایش نگران‌کننده کودکان مبتلا به چاقی

مدیر کل دفتر مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با طراحی مسابقه ملی "عکس من، مدرسه و دوچرخه "در تلاشیم که با چاق شدن روز افزون کودکان کشور مقابله و با ترغیب آن‌ها به استفاده از دوچرخه و یا پیاده‌روی این مشکل جدی را کاهش دهیم.

محمد درویش مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: مسابقه ملی "عکس من ،مدرسه و دوچرخه" با کمک وزارت بهداشت و درمان، آموزش پزشکی، وزارت ورزش و جوانان و آموزش و پرورش طراحی شده تا مشکلی را که بیشتر دربین دانش‌آموزان زیر 12 سال شایع شده است را به نوعی برطرف کند.

وی تصریح کرد: طبق گزارش ارائه شده از سوی وزارت بهداشت و درمان، احتمال ابتلای کودکان زیر 12 سال چاق به بیماری دیابت و کبدچرب بسیار زیاد است.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه حدود 35 درصد کودکان زیر 12 سال به چاقی مبتلا هستند، افزود: این اتفاق در آینده هزینه گزافی را برای مردم و دولت رقم خواهد زد، بنابراین با طراحی مسابقه ملی "عکس من، مدرسه و دوچرخه" در تلاشیم که با چاق شدن روز افزون کودکان کشور مقابله و با ترغیب آن‌ها به استفاده از دوچرخه و یا پیاده‌روی این مشکل جدی را کاهش دهیم.

درویش ادامه داد: مسابقه ملی "عکس من ،مدرسه و دوچرخه" راهی برای شروع کار و ایجاد انگیزه در جهت افزایش تحرک کودکان زیر 12 سال در مقاطع ابتدایی از مسیر منزل تا مدرسه و تشویق اولیا و مسئولان مدرسه برای همراهی در این قضیه است.  

وی گفت: بچه‌ها به جای استفاده از سرویس مدارس که به کاهش نشاط و کم تحرکی آن‌ها می‌انجامد ،می‌توانند با پیاده‌روی و یا دوچرخه‌سواری با چاقی خود مقابله کنند.

مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست بیان داشت: این مسابقه برای اولین بار با حمایت مالی شهرداری اصفهان و در این شهر برگزار می‌شود.

درویش با اشاره به اینکه از شروع مسابقه ملی "عکس من، مدرسه و دوچرخه" دو روز می‌گذرد، افزود: علاقمندان به شرکت در این مسابقه تا 12 آذر مهلت دارند تا آثار خود را در این زمینه ارسال کنند، البته عکس‌های سلفی پذیرفته نیست.

وی ادامه داد: این مسابقه در دو بخش دانش‌آموزان و عکاسان حرفه‌ای برگزار می شود و در هر رده به 10 مورد از عکس‌هایی که سوارشدن بر دوچرخه را بیشتر ترغیب کند، جایزه داده می شود.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: 20 دوچرخه برقی به عنوان جایزه عکس‌های برتر هر دو بخش در نظر گرفته شده است.

درویش در پایان گفت: 22 آذر روز اختتامیه مسابقه ملی "عکس من، مدرسه و دوچرخه" است که با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و مسئولانی از وزارتخانه‌های بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، وزارت ورزش و جوانان و آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.