سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر ایران در افغانستان:

تروریسم چالش اصلی منطقه است

بهرامی در دیدار با سرور دانش معاون رئیس جمهور افغانستان گفت: تروریسم و افراط‌گرایی چالش اصلی کشورهای منطقه است.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، محمد رضا بهرامی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل، پیش از ظهر امروز با سرور دانش معاون رییس جمهور افغانستان دیدار کرد و در رابطه با موضوعات مختلف رایزنی کردند.

بهرامی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان حمله تروریستی بر مسجد باقر العلوم در کابل، این حادثه را محکوم کرد و تروریسم و افراط‌گرایی را چالش اصلی کشورهای منطقه خواند.

وی همچنین ضمن تأکید بر گسترش همکاری‌های متقابل بین دو کشور افغانستان و ایران در زمینه‌های مختلف، از تلاش‌های دولت وحدت ملی مبنی بر تسریع روند کار کمیته گزینش کمیساریای کمیسیون‌های انتخاباتی استقبال کرد و ابراز امیدواری کرد که تسریع این روند بتواند با برگزاری انتخابات همراه شود.

دانش معاون رییس‌جمهور افغانستان هم ضمن قدردانی از همکارهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف با دولت و مردم افغانستان، افراط گرایی و تروریسم را یکی از چالش‌های اصلی در منطقه خواند و گفت که مبارزه با افراط گرایی بدون همکاری های جدی و همگرایی منطقه‌ای ممکن نیست.

دانش درباره انتخاب کمیساریای کمیسیون‌های انتخاباتی نیز  اظهار داشت: این فرآیند در یک مکانیسم شفاف و با در نظرگرفتن معیار‌های لازم، به پیش رود و به زودی اعضای کمیسیون‌های انتخاتی تعیین خواهد شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.