سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

سفره های ایرانی، فرهنگ گردشگری

جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در اصفهان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری به‌عنوان یک فرصت مهم برای توسعه گردشگری به شمار می‌رود که با حضور هنرمندان استان‌های اصفهان، تهران، البرز، قم و مرکزی از 11 تا 13 آذرماه در باغ‌موزه چهل‌ستون برگزار می‌شود.
فریدون اللهیاری افزود: غذای ایرانی در حوزه فرهنگ و تمدن ما از جایگاه خاص و مهمی برخوردار است و در کشور ایران به دلیل تنوع اقلیم و طبیعت، تنوع غذایی زیادی نیز وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه پرداختن به آداب پخت غذای سنتی و اصیل ایرانی سبب حفظ میراث ناملموس و همچنین احیا و معرفی این غذاها به گردشگران داخلی و خارجی می‌شود ادامه داد: جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری فرصت مناسبی برای معرفی این گنجینه ارزشمند است.
الهیاری به اهداف این جشنواره اشاره کرد و گفت: برندسازی غذاهای ایرانی در صنعت گردشگری، استانداردسازی واحدهای پذیرایی و رستوران‌ها، ارتقای رفاه و توسعه اقتصادی جوامع محلی، افزایش آمار ورود گردشگر به کشور از جمله اهداف این جشنواره است.
وی ادامه داد: افزایش سطح رقابت در ارائه خدمات گردشگری، معرفی و احیای فرهنگ غذای سالم، مفید و حلال ایرانی، احیا و معرفی خوراک‌های بومی و ملی مهجور و استفاده از آن‌ها در توسعه گردشگری از دیگر اهداف برگزاری جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در اصفهان است.
کوروش وکیلی دبیر جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری هم گفت: غذا یک زبان مشترک بین انسان‌ها است و سازمان بهداشت جهانی برای پیشگیری از بیماری‌ها، مصرف غذای سالم و متنوع را توصیه می‌کند و کشور ما دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه پخت غذاهای سنتی و اصیل ایرانی با مواد ارگانیک و روش پخت سالم دارد و این جشنواره فرصت مناسبی برای معرفی غذاهای سنتی ایرانی به‌عنوان الگوی غذای سالم است.


انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.