سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان؛

برگزاری یادواره میرزا کوچک‌‌خان

مراسم سالروز شهادت روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی و طلبه استان گیلان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با اعلام این خبر گفت: مراسم سالگرد شهادت روحانی مبارز شهید میرزا کوچک جنگلی و شهدای روحانی گیلان ساعت 10 صبح پنج شنبه 11 آذر ماه در مسجد میرزا کوچک خان جنگلی در سلیمانداراب رشت با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان برگزار می‌شود.

عبدالله پاکاری با بیان اینکه میرزا کوچک جنگلی، روحانی پیشگامی بود که جانش را در راه مبارزه با استبداد و استعمار نثار کرد و بزرگداشت مقام این شهید بزرگوار به معنای تکریم روحانیان مجاهد ایران اسلامی است، ، افزود:شهدای روحانی در خط اسلام ناب حضرت محمد (ص) و ولایت مولا علی (ع) و نهضت ابا عبدالله (ع) به عنوان سند هویت اسلامی ایران جاودانه شدند.

وی خاطرنشان کرد: گرامیداشت یاد و خاطره سردار جنگل، پاسداشت غیرت دینی و ملی گیلانیان ولایتمدار، شهید پرور، شجاع، مبارز و قهرمان پرور است که همواره در خط مقدم دفاع از آرمان‌های والای الهی همچون نگینی تابان بر حلقه وحدت ایرانیان در مبارزه با متجاوزان به حریم پاکی‌ها دلیرانه می‌درخشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان خاطرنشان کرد: شهید میرزا کوچک جنگلی با نگاهی دینی نهضت جنگل را سامان داد و تشکیلات سیاسی نهضت هم با عنوان هیات اتحاد اسلام،نمونه موفقی از حکومت‌داری عالمان دینی و سیاسیون مذهبی را ثبت تاریخ کرد.

11 آذر ماه امسال نود و پنجمین سالروز شهادت میرزا یونس استادسرایی معروف به میرزا کوچک خان، مبارز و روحانی برجسته گیلانی است.



انتهای پیام/ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.