سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سایه توافق اوپک بر سر بازار ارز؛

افزایش درآمد نفتی کشور تعادل بازار ارز را به دنبال دارد

معاون ارزی بانک مرکزی گفت:با افزایش قیمت نفت پس از توافق اوپک و افزایش درآمد نفتی کشور بازار ارز به تدریج به تعادل و ثبات می رسد.

به گزارش خبرنگار بورس ،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامعلی کامیاب معاون ارزی بانک مرکزی در خصوص افزایش نرخ دلار و نوسانات اخیر بازار ارز گفت: تصمیم شی گذشته اوپک مبنی بر کاهش سطح تولیدات اثر خود را بر بازار گذاشته و  قیمت نفت با افزایش 9 درصدی روبه رو شده که امروز در بازار ارز شاهد آرامش و توقف سیر صعودی قیمت ها بودیم.

وی ادامه داد:اگر سهمیه بندی ها رعایت شود و دیگر کشورها همکاری کنند انتظار می رود در نیمه اول سال 2017 قیمت نفت به 60دلار برای هر بشکه برسد.

وی افزود: طبق سهمیه ها ازتولید ایران نه تنها کاسته نشده بلکه  افزایش خواهد داشت و این به مفهوم افزایش درآمد ارزی کشور خواهد بود و در نهایت عرضه ارز افزایش می یابد و بازار به تعادل قیمتی می رسد.

کامیاب با تاکید براینکه نوسانات بازار ارز تحت تاثیر تصمیم اوپک بوده تصریح کرد: بانک مرکزی قوی تر از قبل بازار را کنترل می کند و به مرور زمان هیجان بازار فرو خواهد نشست.

معاون ارزی بانک مرکزی با اشاره به اینکه بازار ارز به تدریج آرام خواهد شد بیان کرد: برای تنظیم گردش و مصارف ارزی و نقدینگی ارز تصمیماتی گرفته شده که به موقع عملیاتی خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت: هر گونه رویداد برعملکرد و پیش بینی های بانک مرکزی تاثیر گذار خواهد بود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.