سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کیفیت نماز ازدواج

هر انسانی قصد آن را دارد که که در آینده ای نزدیک ازدواج کند بهتر است این نماز را بخواند. و فرمودند كسي كه انجام دهد ان را عطا ميكند خدا هر انچه كه بخواهد.

 حجت الاسلام والمسلمین مهدی شهرباف کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت:ازدواج همواره در زندگی هر انسانی به عنوان یک موضوع حیاتی است.یک فرد می تواند با ازدواج درست در مسیر حقیقی زندگی قرار گیرد و یا برعکس آن با ازدواج نادرست می تواند انسان را به بیراهه بکشاند.

وی در خصوص نماز ازدواج افزود: در باب ازدواج دو نوع نماز وجود دارد يك نوع از آن در زمان اراده ازدواج  قبل از خواستگاري حتي قبل از اراده فرد خاصي  است و نوع دوم زماني است كه بعد از خواستكاري و عقد، در شب زفاف خوانده  ميشود. 

ای کارشناس مذهبی اظهار داشت:در باب نوع اول نمازهايي از حضرات اهل بيت (عليهم صلوات الله) وارد شده است كه امروز به يك مورد آن را بيان مي كنيم.

 حضرت علي عليه السلام مي فرمايد : هر كس از شما اراده ازدواج كرد،دو ركعت نماز بخواند و در هر دو ركعت سوره حمد و ياسين را خوانده بعد از اتمام نماز حمد و و ثناي الهي را بجا اورد و بگويد: 

اللهم ارزقني زوجة ودودا ولودا شكورا غيورا ، إن أحسنت شكرت ، وإن أسأت
غفرت ، وإن ذكرت الله تعالى [ أعانت ] وإن نسيت ذكرت ، وإن
خرجت من عندها حفظت ، وإن دخلت عليها سرتني ، وإن أمرتها
أطاعتني ، وإن أقسمت عليها أبرت قسمي ، وإن غضبت عليها
أرضتني ، يا ذا الجلال والاكرام ، هب لي ذلك ، فإنما أسألك ولا
أجد  إلا ما مننت وأعطيت . 

حجت الاسلام شهرباف در پایان افزود:در روایت از امام علی(ع)آمده است هرکس به جا آورد این نماز را خداوند هرآنجه را  که بخواهد به او عطا میکند.

  منبع:مستدرك الوسايل مرحوم محدث نوري ره جلد 6 صفحه 325 و نيز جامع احاديث شيعه مرحوم ايت الله برو جردي ره جلد 20 صفحه 30

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.