سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وحدتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح گرد؛

توسعه روستاها مهاجرت را کاهش می دهد/ تسهیلات قابل قبول به روستاییان ارائه دهیم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: رشد بی رویه مهاجرت روستاییان به شهرها و شهر نشینان کوچک به کلان شهرها افزایش آسیب های اجتماعی را رقم زده است.

محمد وحدتی هلان، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: متاسفانه با رشد بی رویه مهاجرت روستاییان به شهرها و شهر نشینان کوچک به کلان شهرها، آسیب های اجتماعی افزایش و شرایط نامطلوبی در سراسر کشور ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: تنها راه جلوگیری از مهاجرت های بی رویه، فراهم سازی امکانات به روز در شهرهای کوچک و روستاها است به طور مثال یک فرد تحصیل کرده اگر بخواهد در رشته مورد نظر خود شغلی را جستجو کند، پس از ورود به مرکز مورد نظر با حقوق و مزایای بسیار ناچیزی مواجه می شود که تنها راه پیشرفت خود را در مهاجرت به کلان شهرها و جابه جایی به مراکز اصلی می بیند.

وحدتی ادامه داد: هنوز بسیاری از روستاهای کشور از داشتن حداقل مراکز درمانی محرومند و به اجبار برای کوچک ترین بیماری به شهرها رفت و آمد می کنند که این امر موجب شده تا نسل های امروزی زندگی در روستاها را سخت و غیر قابل تحمل تلقی کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با تدوین راهکارهای اساسی می توانیم زیربنای ماندن روستاییان و شهرنشینان و عدم مهاجرتشان را فراهم کنیم.

وحدتی بیان کرد: با ارائه وام های کم بهره به روستاییان و فراهم کردن امکاناتی برابر با کلان شهرها می توانیم پدیده مهاجرت را کاهش دهیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.