سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاسخ سوالات خود در زمينه بیماری‌های «گوش، حلق و بینی» را اينجا بخوانيد

سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، توسط متخصصان گوش، حلق و بینی پاسخ داده شد.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.  

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در زمینه مربوطه دريافت كنيد.

اما پاسخ سوالات برخی از کاربران در خصوص بیماری‌های «گوش، حلق و بینی» كه توسط محمدرضا عمرانی و محمد پورحاجی غلامی متخصصان گوش، حلق و بینی و محمد صادق غفوری پزشک عمومی داده شده به شرح زیر است:

سینوزیت چیست؟
محمد صادق غفوری پزشک عمومی گفت: در ساختار اسكلت سر و صورت حفراتي وجود دارد كه به آنها سينوس مي گويند. اين حفرات اغلب در ناحيه صورت و اطراف بيني بوده و به طور معمول از هوا پر شده است. گاهي خروج ترشحات از سينوس به دلايلي نظير عفونت و انسداد مسير خروجي سينوس دچار اختلال شده و موجب تجمع اين ترشحات (موكوس) در داخل سينوس ها مي شود. در نتيجه باعث التهاب ساختمان سينوش شده كه به اين حالت سينوزيت(التهاب سينوس) مي گويند.

غفوری بیان کرد: ترشح و گرفتگی بینی، درد و احساس فشار در صورت، سر درد، سرفه، عطسه، تب، تنفس بد بو و درد دندان به ویژه دندان های ردیف بالا از علائم سینوزیت است. گاهي فرد مبتلا به سينوزيت حاد با فشار بر ناحيه گونه يا پيشاني دچار درد در اين نواحي مي شود.در اغلب موارد ویروس ها موجب ایجاد سینوزیت حاد می شوند که نیاز به درمان آنتی بیوتیکی ندارد، همچنین سینوزیت مزمن بیش از 12 هفته طول می کشد و علل اصلی ایجاد آن باکتری ها و قارچ ها است.

غفوری اظهار داشت: مهم ترین راهکار برای درمان سینوزیت تسهیل خروج ترشحات است( استفاده از بخور آب گرم و شست و شوي بيني) و استفاده از داروهای ضد احتقان خوراکی یا موضعی مانند اسپری های بینی با تشخیص پزشک، است.

آیا انحراف بینی با سینوزیت ارتباط دارد؟ 
غفوری تاکید کرد:  گاهي انحراف بيني باعث اختلال در تخليه ترشحات سينوس و در نتيجه سينوزيت مي شود. در اين موارد فرد باید جهت درمان انحراف بيني و سينوزيت به متخصص گوش، حلق و بيني مراجعه نمايد.

احساس خفگی هنگام خوردن و آشامیدن 
غفوری افزود: بطور طبيعي هنگام عمل بلع (غذا خوردن و آشاميدن) مسير تنفس يا همان ناي بسته مي شود. اين مكانيسم از ورود مواد غذايي به راه تنفسي جلوگيري مي كند.گاهي در بعضي افراد ظرفيت تنفسي كم شده و موجب احساس خفگي در هنگام خوردن و آشاميدن مي شود. التهاب ناحيه حلق، برگشت اسيد معده و يا ريفلاكس نيز از ساير علل احساس خفگي حين غذا خوردن است.

آیا بوی بد دهان منجر به خلط بینی و گلو می شود؟ چرا و چگونه؟
غفوری ابراز داشت:  وجود و تجمع ترشحات بيني و گلو كه مي تواند به دنبال سينوزيت باشد، به ويژه در شب می تواند موجب ايجاد بوي بد دهان شود. نكته مهم كه بيشتر موارد به حساب خلط و عفونت ناحيه گلو گذاشته مي شود، ريفلاكس يا برگشت اسيد معده است، بنابراين تشخيص علت بوي بد دهان و درمان آن بسيار حائز اهمیت است.

آیا حساسیت به ادویه جات و چیزهای تند، دود، عطر باعث گلو درد می شود؟ دلیل؟ درمان؟
غفوری تصریح کرد:  گاهي تماس با بعضي محرك هاي خارجي نظير دود سيگار، آلودگي هوا، ادويه جات و بوي عطر به سبب ايجاد آلرژي و التهاب راه تنفسي(بيني،دهان و گلو) موجب گلو درد،سرفه،خارش ناحيه گلو و آبريزش بيني شوند. مهم ترين فاكتور درماني، پرهيز از تماس با اين محرك ها است. مصرف آنتي هيستامين ها و ضد التهاب هاي خوراكي و موضعي نيز به برطرف شدن علائم كمك مي نمايد.

درد و خارش گوش 
محمد رضا عمرانی متخصص گوش و حلق و بینی گفت: قسمت بیرونی بدن از پوست پوشیده شده است. پوست مجاری گوش از دیگر جاهای بدن مانند پلک، بسیار نازک تر است. طبیعت این بخش به گونه ای است که دستکاری آن سبب واکنش و خارش مزمن پوست و ایجاد آسیب می شود.

عمرانی اظهار داشت: به صورت طبیعی پوست گوش در بخش بیرونی مجرا غده های ترشحی ویِژه ای دارد که ورودی گوش را چرب می کند. ماده ای در محیط داخلی گوش است آن را اسیدی نگه می دارد و با بوی خاص خود حشرات را از گوش دور نگه می دارد.

اهمیت جرم گوش
عمرانی تاکید کرد: وجود جرم برای گوش مورد نیاز است و برداشتن آن با هر مواردی همچون دست، پنبه و یا گوش پاک کن، برای گوش مضر است .

عفونت گوش
عمرانی افزود: آسیب به پرده گوش باعث عفونت آن می شود. ضربه های وارده به گوش و افزایش یا کاهش فشار های ناگهانی به گوش منجر به پاره شدن پرده گوش می شود. اگر پرده گوش باز باشد نیازمند جراحی نیست اما اگر عاملی باعث پارگی پرده گوش شده باشد، نیاز به جراحی است.

عمرانی بیان کرد: اگر مصرف عواملی مانند عفونت های مکرر بینی، سینوس که چرک را به راه دهان می رساند، مصرف سیگار، دخانیات و قلیان پس از درمان عفونت گوش قطع نشود هیچ بهبودی رخ نخواهد داد و پس از مدتی مجددا عفونت گوش رخ می دهد. افراد باید قبل از درمان و به منظور بهبودی کامل از مصرف دخانیات و قلیان خودداری کنند.

عمرانی تصریح کرد: راهی میان گوش و بینی است که فشار درون گوش را با هوای بیرون تامین می کند که فعالیتش را در هنگام بر خواستن یا نشستن هواپیما یا حرکت در جاده هایی که بالا و پایین دارند با گرفتگی و باز شدگی گوش آزموده ایم که اگر گوش ما خوب کار نکند احتمال بازگشت عفونت های گوش وجود دارد.

سوت گوش
عمرانی اظهار داشت: وزوزی که در گوش می شنویم از شایع ترین انواع سوت گوش است. این صدا کم و زیاد نمی شود و بیشتر در سکوت و آرامش شنیده می شود و در جاهایی که سر و صدا است کمتر است یک آهنگ مغزی است که در دستگاه شنوایی ما وجود دارد.

عمرانی تاکید کرد: سوت گوش بیشتر در اثر سرو صدای بیش از اندازه، مانند گوش کردن به گوشی همراه برای شنیدن موسیقی و مکالمات تلفنی، برخورد با صداهای بلند همانند تیر اندازی، آلودگی های صوتی و بلندگو های با برد صدای بالا ایجاد شده و سبب آسیب های شنوایی به افراد می شود.

کاشت حلزون
عمرانی ابراز داشت: هرچقدر زودتر انجام شود بهتر است، زیرا باعث بهبود شنوایی و گفتاری افراد می شود. می توان در افراد کم شنوا با گفتار درمانی و آموزش، وضعیت شنوایی را بهبود بخشید. اما در بزرگسالان امکان بهبود شنوایی کمتر است و به دلیل گرانی افراد کمتر عمل کاشت حلزون را انجام می دهند.

خشکی بینی 
عمرانی بیان کرد: افزایش سن، سابقه درمان های گوناگون سر و گردن و زندگی در آب و هوای خشک باعث خشکی بینی می شود.

به گفته عمرانی: نمناک کردن آن با افشانه های بینی که در داروخانه ها وجوددارد باعث کاهش خشکی این عضو می شود. بروز ترشح خونی طبیعی نیست و باید افراد در صورت مشاهده این حالت به پزشک مراجعه کنند، اما این عارضه نگران کننده نیست. یکی از شایع ترین علت هایی که خون ریزی بینی رخ می دهد دستکاری بینی است که به خشکی بینی منجر می شود.

اریون
عمرانی افزود: یک بیماری ویروسی است و خوشبختانه تعداد مبتلایان به این بیماری کاهش یافته است. این بیماری از طریق تماس با ترشحات آلوده تنفسی به افراد سالم منتقل می شود. با وجود این که در ترشحات بزاق افراد آلوده از هفت روز پیش از شروع تورم غدد بزاقی ویروس وجود دارد، حداکثر سرایت اریون از افراد بیمار یا دچار عفونت بی علامت، از حدود دو روز قبل از تورم انجام می شود. 

عمرانی عنوان کرد: اریون باعث کاهش باروری می شود. این بیماری شایع ترین تب ناگهانی در کودکان بوده و بهترین راه درمان این بیماری واکسیناسیون است. کاهش ترس و درد و نوشیدن مایعات فراوان باعث بهبود این بیماری می شود.

باز ماندن دهان در هنگام خواب
عمرانی یادآور شد: بازماندن دهان نیازمند بررسی است تا مجاری تنفسی  مسدود نبوده و یا کالبد شناسی گلو و لوزه ها سالم باشد. باز ماندن دهان بخصوص در کودکان ممکن است به دلیل برهم خوردگی دندان ها باشد.

غضروف بیضی شکل
به گفته عمرانی: ما غضروف بیضی شکل نداریم اما اگر تیغه بینی کج شود و اگر قابل لمس باشد بهتر است به پزشک مراجعه شود.

چرک گلو 
عمرانی ابراز داشت: لوزه های هر شخصی 8 الی 10 چاله کوچک دارد. که در بیشتر افراد چاله های ریز دهانه گشاد و پنجه تنگی دارد، و مشکلی پیش نمی آورد. اما افراد با چاله های دهانه ریز و پنجه گشاد، در زمان مصرف خوراکی، خورده های آن در لوزه ها باقی مانده و باعث ایجاد سرفه می شود و البته به این عارضه خلط گلو نمی گویند. اگر چرک گلو دردناک و آزاردهنده باشد باید به پزشک مراجعه شود.

درمان قطعی سینوزیت
محمد پورحاجی غلامی متخصص گوش و حلق و بینی اظهار داشت: سینوزیت دارای پایه آلرژی بوده و به همین دلیل درمان قطعی نداشته و باید با دارو کنترل شود. استفاده از داروهای ضد آلر‍ژی فصلی، واکسن آنفولانزا و مراقبت از سرماخوردگی های معمولی در پیشگیری از ابتلا به سینوزیت تاثیر چشمگیری دارد.

گلودردهای شدید در فصل زمستان
پورحاجی غلامی گفت: عموما گلودرد شدید ناشی از عفونت لوزه است، که اگر میزان آن زیاد باشد باید تحت نظر متخصص مورد بررسی قرار گرفته و در صورت لزوم عمل جراحی انجام شود. عفونت شدید لوزه مختص فصل خاصی نیست و ممکن است در هرفصلی بروز پیدا کند.

حس گرفتگی و انسداد در مجاری گوش
پورحاجی غلامی تصریح کرد: افراد باید در این حالت تحت معاینه قرار گیرند و گاهی عفونت های مزمن کانال گوش در طولانی مدت می تواند منجر به گرفتگی گوش شود، همچنین تومورهای خوش خیم گوش و جرم گوش نیز می تواند منجر انسداد مجاری گوش شوند که انجام سی تی اسکن در این حالت به تشخیص بیماری کمک می کند.

خروپف
پورحاجی غلامی بیان کرد: عموما خروپف به دلیل انسداد راه هوایی فوقانی از بینی تا حلق ایجاد می شود که با توجه به وضعیت، درمان آن فرق می کند. انحراف بینی، کوچک و عقب بودن چانه و عفونت لوزه در کودکان از عمده ترین علل ایجاد خروپف است. همچنین افراد چاق با گردن کوتاه بیشتر مستعد ایجاد حالت خروپف هستند. در برخی موارد درمان خروپف مشکل است.

خون دماغ شدن
پورحاجی غلامی اضافه کرد: این عارضه در بیش از 90 درصد موارد به دلیل عوامل خوش خیم ایجاد شده و یک رگ بینی به علل نامعلومی باز می شود. فشار خون، خشکی مخاط، التهاب بینی و وجود تومورهای خوش خیم ازعلل ایجاد آن است و در 10 درصد موارد خون دماغ شدن می تواند علل خطرناکی داشته باشد. همچنین خروج لخته خون از بینی و دهان نشانه نداشتن مشکل انعقاد خون در فرد است. هنگام خون دماغ شدن گاهی خون وارد دهان شده و از ازحلق خارج می شود که نگران کننده نیست. 

پلیپ بینی
پورحاجی غلامی اشاره کرد: پلیپ در اولین قدم  و در 90 درصد موارد به کمک دارو قابل کنترل و درمان است و اگر موثر واقع نشود به کمک جراحی بهبود می یابد. پلیپ معمولا در حالت عادی با خونریزی همراه نیست.

قفل شدن دهان
پورحاجی غلامی افزود: قفل شدن دهان به دلیل دررفتگی مفصل فک ایجاد می شود که فک در حالت ثابتی قرار می گیرد و باید به طور اور‍ژانسی جا انداخته شود. همچنین انجام mri مفصل فک در این حالت ضرورت دارد و فرد پس از جا انداختن فک باید تا یک ماه به وسیله باندکشی آن را بسته تا این عارضه عود نکند. گاهی در رفتگی فک عادتی، در برخی افراد ایجاد می شود که در دوره های زمانی مختلف ایجاد شده و با عمل جراحی درمان می شود.

از دست دادن حس بویایی
پورحاجی غلامی تاکید کرد: شایع ترین علل از دست رفتن حس بویایی، ضربه به سر و سرماخوردگی های شدید است، که در صورت برگشت، حس بویایی ضعیف شده و گاهی قابل کامل از بین می رود.

گرفتگی صدا
پورحاجی غلامی اشاره کرد: عموما گرفتگی صدا مربوط به تارهای صوتی است، همچنین استعمال دخانیت، سرطان حنجره، اختلال در عصب حنجره و فلج آن موجب ایجاد این حالت می شود. که باید علت یابی شده و براساس علل ایجاد آن درمان های متفاوتی دارد. همچنین برد پایین صدا می تواند گاهی به دلیل مشکلات مادرزادی یا مشکلات روانشناختی باشد.

بریدن زبان کوچک
پورحاجی غلامی اظهار داشت: برداشتن و بریدن زبان کوچک عوارضی را درپی ندارد و تا مدتی کوتاه می تواند با کمی درد همراه باشد.

عوارض استفاده از هندزفری
پورحاجی غلامی تصریح کرد: استفاده از هندزفری می تواند موجب ایجاد عفونت کانال خارجی گوش  و درد شود، همچنین استفاده ازهندزفری با صدای بلند می تواند سبب آسیب به حلزون گوش و ضعف شنوایی شود. استفاده طولانی مدت از هندزفری می تواند به کاهش دائمی شنوایی فرد بیانجامد.

شنیدن صدای بلند
پورحاجی غلامی بیان کرد: عموما شنیدن صدای  بالای 85 دسی بل می تواند در دراز مدت به شنوایی فرد آسیب وارد کند.

جرم گوش
پورحاجی غلامی افزود: بعضی گوش ها جرم ساز هستند که به دلیل سفت بودن جرم یا تنگ بودن کانال گوش این حالت ایجاد می شود و ممکن است هر شش ماه یا هر یک سال احتیاج به شست وشوی گوش باشد.
 
شست و شوی گوش
پورحاجی غلامی اشاره کرد: شست و شوی گوش اگر با دقت، تحت نظر متخصص و به روش ساکشن انجام شود عوارضی ندارد اما شستن آن با روش استفاده از فشار آب ممکن است موجب پاره شدن پرده گوش شود. همچنین دفعات شست و شوی گوش با توجه به نیاز افراد متفاوت است.

آبریزش بینی و عطسه در صبح
پورحاجی غلامی تاکید کرد: عموما آبریزش بینی و عطسه در صبح به دلیل ایجاد آلر‍ژی است، که درمان ضد آلرژی  بصورت خوراکی، تزریقی، موضعی و اسپری در بینی انجام می شود. حساسیت دوره درمانی چندین ساله دارد.

کیپ شدن و خارش بینی
پورحاجی غلامی اضافه کرد: کیپ شدن بینی می تواند ناشی از انحراف بینی  باشد، همچنین گرفتگی و خارش بینی می تواند از علائم آلرژی باشد که درمان آن با توجه به علل ایجاد آن متغییر است.

کیپ شدن گوش
پورحاجی غلامی بیان کرد: کیپ شدن گوش یک حالت طبیعی و فیزیولو‍یک است که عموما خطرناک نیست.

شنیدن صدای ضربان در گوش
پورحاجی غلامی افزود: شنیدن صدای ضربان در گوش می تواند ناشی از علل مادرزادی، بیماری های عروقی داخل گوش باشد. همچنین در حالت نادر برخی تومورهای موجود درگوش می تواند خطرناک باشد که باید فرد تحت نظر متخصص بررسی و جراحی شود. همچنین افزایش فشار خون می تواند از دیگر علل ایجاد آن باشد.

سردرد و سرگیجه مرتبط با گوش
پورحاجی غلامی گفت: اگر سرگیجه به صورت دورانی باشد مرتبط با گوش یا ساختمان های مغزی مرتبط با گوش است. بیش از90 درصد سرگیجه های ناشی از اختلال گوش مربوط به علل خوش خیم است.

صدای آژیر در گوش
پورحاجی غلامی اظهار داشت: عموما وجود صدا در گوش می تواند ناشی از صدمه به حلزون گوش باشد که نیازمند به بررسی و تشخیص متخصص است و عموما این اختلال درمان مشکلی دارد. 

آب و ترشح گوش
پورحاجی غلامی افزود: وجود ترشحات گوش باید مورد بررسی و معاینه قرار گرفته و علل ایجاد آن کشف شود، این ترشحات ممکن است از عوارض بعد از عمل یا ناشی از مایع مغز و نخاعی باشد که درصورت جوابگو نبودن دارو درمانی، باید با عمل جراحی راه خروج مایع نخاعی بسته شود.

خشکی حلق و حالت چسبندگی
پورحاجی غلامی بیان کرد: خشکی حلق و حالت چسبندگی می تواند ناشی از التهاب و حساسیت باشد  که فرد حس وجود شیء خارجی در حلق دارد، دراکثر موارد حس خشکی حلق و حالت چسبندگی باید درمان های ضد حساسیت انجام شود.

ایست تنفسی هنگام خواب
پورحاجی غلامی اشاره کرد: ایست تنفسی می تواند ناشی از مشکل مغز و ساقه آن، مرتبط به راه هوایی فوقانی یا ترکیبی ازاین دو حالت باشد که نیازمند علت یابی کامل آن و بررسی فرد به کمک mri و  در هنگام خواب است. ایجاد این حالت در در صورت داشتن زمینه بیماری قلبی و ریوی می تواند خطرناک باشد، که استفاده ازماسک های مخصوص در این افراد توصیه می شود.

درد نیم کره سمت چپ هنگام عطسه و درد گوش
پورحاجی غلامی تاکید کرد: عطسه شدید می تواند موجب ایجاد فشار در برخی نواحی سر و صورت شود که عموما درمان های ضد آلرژ‍ی و حساسیت انجام می شود.

کاهش شنوایی در نتیجه سرماخوردگی
پورحاجی غلامی اظهار داشت: سرماخوردگی به تنهایی نمی تواند باعث کاهش شنوایی تا 40 درصد شود اما عفونت گوش می تواند موجب کاهش شنوایی شود و این حالات با درمان دارویی قابل حل هستند ، همچنین درمان این حالت نیاز به تکرار و مداومت دارد و در صورت پاسخگو نبودن دارو درمانی، عمل جراحی انجام می شود.

خلط گلو
پورحاجی غلامی بیان کرد: خلط و ترشحات گلو اگر چرکی باشد نشانه سینوزیت است واگر چرکی نباشد نشانه آلرژی است، که هر کدام درمان خاص خود را دارد.

درد چشم، گوش و مجاری بینی یک طرف سر
پورحاجی غلامی اضافه کرد: این افراد باید مورد بررسی قرار گیرند، این حالت می تواند ناشی از سردردهای اولیه یا سینوزیت باشد.

سوزش شدید زبان و دهان
پورحاجی غلامی تصریح کرد: سوزش زبان به خصوص در خانم های بالا50 سال بیشتر شایع است. بیشترین علل بروز آن کمبود ویتامین های گروه ب کمپلکس و عفونت های قارچی دهان است که اکثرا قابل درمان است. شکاف زبان می تواند ناشی از آناتومی آن باشد و بیماری خاصی نیست گاهی تحریک زبان می تواند ناشی از حالت دندان ها باشد.

کیست لوزه
پورحاجی غلامی گفت: کیست لوزه عموما حالت خطرناکی نیست مگر آنکه همراه با عفونت های همزمان لوزه باشد که در آن حالت باید مورد بررسی و درمان قرار گیرد.

تنفس در حالت طبیعی
پورحاجی غلامی یادآور شد: عموما به صورت طبیعی دو مجاری تنفسی در یک زمان بازنیستند و روند تنفس از مجاری بینی در طی زمان های مختلف و معمولا هر یک تا سه ساعت جا به جا می شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۲۵ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
سلام من لوزه دارم ولی چهل سالم میگن نمیتونی عمل کنی همیشه گلوهام درد دارن خفه میشم
نظری
۱۱:۰۳ ۰۵ دی ۱۴۰۰
سلام اقای دکتر یک ماه پیش شب خواب بودم یک دفعه یک صدای وحشتناک از داخل گوشم امد انگار که بادکنک ترکید از خواب پریدم دیدم که انگشتم داخل گوشم جا نمیشه اقای‌دکتر ورم گوشم از قبل‌ کمتر شده ولی ورم داره مشکل دیگری نداره فعلا اقای دکتر هر دو‌گوشم از بچه گی مودام درد داره ولی خفیف هر وقت که سرما خور‌دگی باشه درد گوشم بیشتر میشه من خانوم ۴۵ ساله از گرگان اقای دکتر لطفا راهنمایی کنید ممنو ن
سوری
۰۲:۲۷ ۱۴ تير ۱۴۰۰
سلام من وقتی سرما میخوردم و دماغم کیپ میشه نمیتونم از دهان نفس بکشم احساس خفگی بهم دست میده.احساس میکنم راه دهانم بسته هست.میشه منو راهنمایی کنید
جویا
۰۱:۱۰ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
اموزش بیشتر برای گلو و بینی و گوش ها و زبانو چشم ها و سالم بودن انها
جویا ها
۱۹:۵۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
گلو و گوش و زبان و حلق و مری و چشم و بینی اموزش رفع عفونت و بیشتر دانستن ان را محتا جیم
الناز
۱۸:۳۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
سلام به همگی درمان های طب سنتی و گیاه درمانی خوب هستند
آرام
۱۶:۵۳ ۲۲ دی ۱۳۹۹
من تو فصل زمستون رفتم بیرون
ی روز ک گذشت دیدم دوماغم پف کرده و انگا ی چیزی داخلشع
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
سلام من داخل بینی ام زخم شده و نفس میکشم میسوزه علتش چیه !؟؟
فرید
۱۹:۱۵ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
با سلام من نزدیک به ده سال پیش یه سرما خوردگی گرفتم متاسفانه نمیدونم چی شد ولی هرشب مشکل آب ریزش بینی شدید وبلعم گلو را دارم به طوری که نمی توانم به رلحتی بخوابم وباید رو به شکم بخوابم که بلعم باعث خفگیم نشه قرص آلرژی هم خوردم ولی درمان نشدم وهر چهار فصل وشبانه روز این بیماری دارم به طوری که زندگیم درگیر شده تا بیست پنچ سالگی هیچ گونه بیماری یا حساسیت نداشتم
علی
۱۵:۰۱ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
ممنون از اطلاعات مفیدتون .مشکل من اینکه که گوش هام مدام میگیره ،نمیدونم عفونت هست یا التهاب .ولی هم زمان بینی هم میگیره ،صدام هم گرفته میشه .نزدیک ی ماهه که کو آموکسی کلاو میخورم ولی اصلا اثر نمیکنه .چرا ؟!
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
سلام اگر درد منو میدونین بگین چون زندگیم داره می‌ره زیر چانم که زیر فکمه چرک جمع میشه می‌ره بیرون میریزه سه سال کل سر صورتم درد می‌کنه تا سرما میخورم کل بدنم خار خار میشه لثهام سالمه سینوزیت ندارم ازمایش کل هم دادم گفتم فقط زیر فکمدرد می‌کنه سرمایه خوردم کل بدنم زده فکرکنم اینبار دیگه حرکت نکنم کمکم کنین ممنون امید بخدا کاش پول داشتم کارگر سر میدونین هستم
میرزاد طالبی
۱۹:۱۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
سلام من کمی گرفتگی بینی قسمت راست و از حلق مخاط گلو لوزه و رم دارد یعنی لوزه بزرگ است شبها که می خوابیم خرپف میکنیم و گوش قسمت راست هم کیپ می‌شود و صدا ها که همکاران و دوستان صحبت میکنن مثل حمام عمومی می شنویم و مسافرت هم مثل شمال میرویم شنوای کیپ میشه و سینوزیت حاد هم مشکل داریم وزوز شنوای گوش شدید هم میشود و هم کم میشود مثل اینکه شیپور داخل گوشم خواهشمندم راه کار لطف نمائید خواهشمندم
ناشناس
۰۸:۵۸ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
سلام بینی من خشک است اما وقتی گریه ام میگیره ترشح از پشت بینی ام میاد علت چیه؟ ممنون
علی
۲۱:۴۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۹
سلام از بینی بنده به دهانم تکه های سفید میاد چند روز چه بیماریه ؟؟؟؟
بهروز
۰۲:۳۰ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
سلام الان چند روز است که گلویم درد میکند البته دست دست میزنم درد میگیره التش چیست
مهدی
۱۰:۵۹ ۱۷ تير ۱۳۹۹
سلام گلو درد داشتم بعد چند روز دماغم کیپ شد .که متوجه سفیدی انتهای زبانم شدم البته درد گردن پایین گوش. لطفا کمک کنید..
حسین طوقانی روشنگ
۰۳:۵۶ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام ودرود وخسته نباشید ۵۳ سالمه مدت ۳ماه پشت سرم وهردو گوشم بره های گشم یخ میزنه وشوزش داره
رضایی
۰۲:۴۲ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام .من همین الان قطره ی ناوذیزول در بینی ام ریخته ام الان احساس میکنم گلویم میسوزد وتاریخ ان هم نگذشته بود
در کابینت هم بوده الان اون فاسد بوده من مصرف کردم ؟؟؟
الان چه کار کنم کمکم کنید؟
ممنون
حمیداقبالی
۱۸:۵۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من یه سال پیش تصادف کردم۲۲روزتوکمابودم جراحی زیادشدم سرم ضربه خورده چندبارگوشم گرفته شستشودادمموقعی که دماغمومیگیرم گوشمو باد میکنم ازدماغم اب زردمیادشدید میشه علتش رومیگین لطفا
ناشناس
۰۷:۲۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
عالی بودمطالب
سعید
۱۵:۲۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام و خسته نباشید بنده داخل بینی سمت چپ تعدادی سفیدی مثل جوش هستش ولی کنده نمیشه و محکمه این چیه میشه بگین تازه دیدیم.
فاطمه طاهری
۲۰:۰۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام چند روز گوشم پرپر میکنه علتش چیه ممنون از راهنمائی شما
نیک آزاد
۲۳:۵۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام. من ۲ اسفند تا امروز سوزش در پشت بینی دارم که آزار دهنده است. چند روز میزان سوزش کم میشود و دوباره برمیگردد. در اوایل اسفند حالت سرما خوردگی هم گه گاه می آمد و میرفت. در حال حاضر علامت سرما خوردگی خیلی کمتر دیده میشود. نکته جالب این است که در حالت خوابیده سوزش بسیار کم یا هیچ است در صورتی که در حالت ایستاده و نشسته سوزش برقرار است. شسته شوی بینی را سرم انجام میدهم. تب سردرد سرفه ندارم. سابقه سینوس هم دارم. اخیرا زبانم آفت هم زد و بعد از آن سوزش دوباره شروع شده. متشکرم من را راهنمایی کنید.
ناشناس
۰۹:۱۸ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
آیا گرفتگی صدا یی که بر اثر حساسیت غذایی ایجاد میشود برای تار های صوتی حنجره بد است
زهرا
۱۱:۴۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
با سلام بنده چند روزی هست که به نوبت یکطرف بینیم کیپ میشه و نمیتونم نفس بکشم. دو روز هم هست روزی زبانم سفید شده و احساس کیپ شدن در گوش هم دارم .گلومم به ندرت هرزگاهی درد میکنه و قبل اون سه روز سر درد شدید داشتم چند وقت پیش معدم درد میکرد دکتر گفت احتمالا اسید معدته ولی الان درد نمیکنه. بنطرتون علتش چی میتونه باشه.متشکر
سیروس
۲۰:۱۴ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام بنده هم اکثرا تو فصل زمستون زیاد سرما میخورم الانم‌که مسئله کرونا زبانزد خواص و آم شده من سرما خوردم دکتر رفتم بهتر شدم اما خیلی طول کشید ۴بار دکتر رفتم منتهی سینوزیت دارم بینیم کیپ میشه گلوم رو قبلا عمل کردم مشکلی که الان دارم بعد از بلعیدن غذا سر معدم میمونه احساس نفس تنگی میکنم سر معدم سنگین هستش و دائم به مشامم بوی بد حس میشه راه درمانش چیه دکتر رفتم گفته ریه هات پاک هستس نمیدونم چیه لطفا جواب بدین با تشکر
مریم .ر
۱۸:۲۳ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
با سلام ،من دندان درد دارم و گوشم هم چرک دارد که با گوش پاک کن گاها خارج میکنم ،الان چند وقتی است که سرگیجه داردم. ،سمت راست سرم درد میکند سمت راست بینی ام هم درد میکند و چشم راستم کلا سمت راست سرم درگیر شده،نمیدونم مشکلم چیه و به چه پزشکی باید مراجعه کنم ،درد خفیفی هم در قسمت شقیقه دارم .ممنون میشم راهنماییم کنید ،با تشکر
زهره ع
۲۳:۳۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
سلام اقای دکتر وقتتون بخیر من یه پسر دوساله دارم که موقع خواب بینیش کیپ میکنه و گریه میکنه بیدار میشه اب دهانش هم بطور مدام میریزه علتش چیه؟ لوزه داره؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
عبدللهی
۰۱:۱۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
سلام من بینی م بنده عفونت از حلق میاد خلط سفید حلق م حساسیت داره ۲ساله این مشکله دارم با دارو خوب میشم یاجرحی ممنون
محمد حسن
۱۸:۳۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
خیلی خوب بود من دوست داشتم ممنون
مهدی
۲۱:۱۹ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
باسلام
دکتر مدتی است پشت گوشم بوی بد میده علت چی؟؟باتشکر
ناشناس
۰۱:۰۷ ۲۹ دی ۱۳۹۸
سلام من۱۸سالمه و نزدیک به یکسال که سرفه های همراه با خلط دارم و همچنین خارش شدید گلو وگوش وحین صحبت کردن صدام میگیره علت چیه
مهدی عابدی
۲۲:۵۹ ۲۷ دی ۱۳۹۸
با سلام، بنده مدت زیادیه که زبان کوچکم بزرگ شده و به کف گلوم میرسه وباعث سرفه و عفونت میشه راهکارش چیه
سروه
۰۵:۰۵ ۰۶ دی ۱۳۹۸
سلام من یه مدته شبها تو خواب نفس میکشم هوای سرد وارد گلوم میشه و باعث ایجاد گلو درد میشه طوری که احساس میکنم سواخ بینیم بزرگ شده لطفا راهنمایی کنید
پریا
۲۱:۱۸ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
سلام شب خوابیدم صبح پاشدم دیدم به طور ناگهانی سمت چپ طرف پایین بینیم خیلی درد میکنه به طوریکه نمیتونم دست بزنم بهش علتش چی میتونه باشه یا نشانه ی چه چیزی هست خیلی نگران هستم لطفا جواب بدید
امیر حسین
۱۹:۵۶ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
سلام احساس میکنم بینی گلو و گوشم گرفته خیلی وقته اینجوریه ام دکتر هم رفتم میگه پلیپ و سینوزیت داری چیکار باید بکنم ؟
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
سلام من ۳۵ سالمه تقریبا۴۵روزه که گوش ،دندان وگلوم با هم درد می کنه چون دندون عقلم خراب بود گفتن بایدبکشی حالا که کشیدم دوباره گلو وگوشم شروع به درد کردن البته این سمت چپ هست قبلا سمت راست گوش وگلوو دندونم درد می کرد-اگه میشه لطف کنید منو راهنمایی کنید
با تشکر
علی
۱۷:۱۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
باسلام آقای دکتر من ۲۰سالمه و دچار کم شنوایی شدم پیش متخصص رفتم گفت پرده گوشات سالمن مشکلی نداره دماغمو نگاه کرد گفت انحراف بینی داری باید عمل شه حالا میخواستم ببینم آیاوباعمل درست میشه؟ویسوال دیگ اینکه وقتی یکم دوروبرم خلوت میشه وتنها میشم گوشام سوت مانندمیکشن علت ودرمان این چیه مرسی ازراهنماییتون
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
سلام آ قای دکتر من 20 سالمه آسمانه گلوم با گوشم خیلی میخواره وسوزش داره علت این چیه چند دکتر رفتم میگن قطره نوشتن هیچ خوب نشده
Elham
۱۷:۵۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
با سلام و عرض ادب
بنده حدود ده ماهه که ترشح پست حلق دارم بسیار ازاردهنده شده برام درد قفسه سینه و دنده هم دارم که دکتر برام فیزیوتراپی نوشته و ریه هم تست کردن گفتن سالمه .
علت ترشح چی میتونه باشه بعضی از روزها قابل دیدن هست و سفید رنگ که ته حلقم چسبیده و متاسفانه نمیتونم خارجش کنم و بعضی از وقت‌ها هم به صورت روان هست واقعاً آزار دهنده است لطف بفرمایید راهنمایی کنید
با احترام
احمد
۱۵:۳۹ ۱۶ تير ۱۳۹۸
در قسمت وسط گوش چپ ام زير پوست نسبت به گوش رأست ام تنگ تر است واز سال هاي پيش همين طور بود ولي حالي گرفتگي حس ميكنم در قسمت اخير گوش ام به طرف گلو و داخل گوش ام هم درد دارد
Sara
۱۵:۴۴ ۱۰ تير ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید
پسرم عمل لوزه داره و انحراف شدید بینی آیا حین عمل مشکلی برای تنفسش بوجود نمیاد و خطرناک نیست یازده سالشه و عمل انحدراف هم در ین هجده سالگی انجام میدن
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۶ تير ۱۳۹۸
سلام اقای دکترمتخصص بینی میتونه لوزه عمل کنه
بهرام
۰۱:۰۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید من چندسال پیش سرماخوردم بعدازچندسال ازسرماخوردگی بعدغذاخوردن یااب یاچیزی نخوردن همه بایدخلط بیرون بریزم بعضی وقتها درگلوم احساس میکنم چیزی هستش وبعضی وقتها تیکه های کوچک و زردازداخل گلوم بیرون میاد بدبوهستش الان نزدیک ۹سال بیشترهستش میشه راهنمایی کنید
Sourgull
۲۱:۰۶ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
سلام من دو ماه شد از گوشم عملیات تیم پلاستی شدم حالا آب می‌آید اما کم دیگر اینکه در هنگام خوردن چیزی وقتی از گلوم رد میش از گوشم صدای تق توق میاد میشه معلوماتی بدین
حمید
۱۹:۲۴ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
سلام من در بچه کی همیشه دچار سرما خوردگی و آنژین گلو میشدم ومرتب دکتر نیز آمپول پنی سیلین و آنتی بیوتیک تجویز میکرد تا اینکه بنده را به کلینیک آلرژی تهران معرفی کردند.کلینیک مذکور بعداز چندین آزمایش گفتند شما به قارچهای معلق توی هوا حساسیت داری و باید مرتب آلرژن زیر پوست تزریق کنی تا خوب بشی.من حدود یک سال آلرژن تزریق کردم اما نتیجه ای نگرفتم. بعد از آن دچار تصادف شدم و بینیم صدمه شدید دید كه این هم مزید بر علت شد. من به علت بیماری سرما خوردگی و ناراحتی ناشی از آن خودم رفتم سراغ کتابهای پزشکی در رابطه با بیماریهای بینی رفتم و از نتیجه مطالعه کتابهای مذکور به این موضوع رسیدم که اگر کرنه تحتانی سوزانده بشود .آلرژی کم میشود . به دنبال آن به دکتر مراجعه کردم و موضوع را با او در میان گذاشتم و دکتر مورد اشاره نیز گفت در مقابل فلان مبلغ پول کردهای شما را می سوزانم .من نیز قبول کردم .دکتر هم بلافاصله ه‍اویه را به برق زد و آنرا داغ کرد کرده بنده را سوزاند .تاشش ماه حالم مقداری خوب اما بعد از آن مشکلات اعاده گردید. هم اکنون با بالا رفتن سن مشکلاتم بیشتر شده از دوستان عزیز و محترم كه در این رابطه اطلاعات یا تجربه موفقیت آمیزی داشته یا دارند استدعا دارم اطلاعات و تجربه خود را در اختیار بنده قرار بدهند و بنده را راهنمایی بفرمایند ممنون ومتشکر
احمد رضا کاظمی
۲۱:۰۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
با سلام..من دارای تومور کلسترول گرانولوما به ابعاد یک در دو سانتیمتر بر روی استخوان گوش میانی هستم...چه روش درمانی مفید واقع میشود و آیا این توده خطرناک است و میتواند رشد کند.
کمال
۲۳:۵۲ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
سلام من ۲۲ سالمه و متاسفانه دچار یک تصادف شدم وضریه ای در ناحیه ی سر خوردو ۲۰ روز در کما بودم الان گوشم سنگین شده وصدای ویز ویز می دهد من گوشم ضربه بدی خورد و فک کنم دچار شکستگی در ناحیه ی گوش میانی شدم گوشم عفونت نداره می خواستم بدونم راهی برای درمان هست یا اصلا درمان میشه ممنون.
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
سلام ۳۶سالمه از۲۵سالگی سینوزیت شدیدوپولیپ داشتم باعمل جراحی در۳۰سالگی دردوعفونت ناحیه بینی رفع وتنفسم خیلی خوب شده.اماباسردردهای بدی مواجه میشم که ازپیشانی شروع وبه بالای ابروی سمت چپ وبالای بینی سمت چپ میرسد واکثرمواقع هفته ای یکبار وشایدسه روز یکبار هم میرسد ودردشدیدی اکثرمواقع ازظهر شروع وقبل شروع خودم احساس میکنم وکم کم زیادمیشود وهنگام مواجه با باد شدید خوردن باد به مغزم رااحساس میکنم.لطفا راهنمایی کنید
سعید
۱۴:۲۱ ۰۸ تير ۱۳۹۶
با سلام من روی گوشم سوراخ ریز مادر زادی دارم تا الان دو بار عمل کردم اما هنوز جاش مونده گود تر هم شده و عفونت می کنه
عین الهی
۱۳:۵۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
۴۱سالمه سنزیت دارم درگلوم احساس خفگی می کنم
همداني
۰۸:۴۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۵
با سلام و قدر داني از اين نشست.
- همسر بنده 49 سال دارند و بر اثر سرما خوردگي و عفونت گوش و بي توجهي والدين در كودكي دچار سوراخ پرده گوش شده .
- يكي از گوشها اصلا شنوايي ندارد و گوش ديگر حداكثر 35 در صد شنوايي دارد.
- عصب هر دو گوش سالم هستش.
- حدودا 15 سال پيش عمل پرده و تفلن پيستون رو انجام داد و براي مدت گوتاه يكماه شنوايي گوش عمل كرده بسيار خوب شد.
- اما بعد از اين مدت و رفتن پزشك جراح به تهران و عدم امكان پيگيري روز به روز بدتر شد.
- تا با نظر يك پزشك در تهران براي همان گوش عمل شده سمعك پيشنهاد شد.
- تا مدتي هم از آن استفاده شد و با خراب شدن سمعك و باز هم عدم امكان پيگيري، موضوع مغفول ماند تا به امروز كه شنوايي خانمم بين 20 تا 30 در صد شده و واقعا عذاب ميكشه.
*لطفا راهنمايي بفرماييد آيا امكان جراحي با پيشرفت علوم جديد وجود دارد؟
*در غير اينصورت آيا ميشود از سمعكهاي نامرعي استفاده كند؟
*آيا كلينيك يا بيمارستان و يا پزشكي هست كه بتواند اين معلم 30 سال خدمت را درمان كند؟
#از راهنمايي و ارشادي كه مبذول خواهيد داشت كمال سپاس را دارم.
رضا
۰۹:۱۴ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
با سلام.
لطفاً در خصوص بیماری منییر ( سرگیجه ناشی از اختلال عملکرد گوش ) و راههای درمان آن راهنمایی بفرمایید
مجید
۰۹:۰۹ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
سلام ممنون از اطلاعاتتون
خلط صبح گاهی دارم به رنگ زرد مدت دو سال است لطفا کمک کنید مقداری هم سینوزیت دارم .
ناصر
۲۰:۲۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۵
مدت 2سال است دردگلودرسمت جپ دارم که خواب رابرم مشک کرده وتابحال 3بارپسش دکترجراح گوش وحلق وبینی رفتم متاسفانه دردی ازدوانکرده وازدمنوشهازیاداستفاده میکنم وازخوردن غذاها ومیوه های ترش هم پرهیزمیکنم لطفامنو راهنمایی فرمایید.با تشکرازاقای دکتر
علی
۱۹:۱۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۵
دست شما و آقای دکتر درد نکنه..کار بسیار قشنگی بود..ممنون